• strenua

Situps per dag?

Jag gör 40 st om dagen. Kan det göra nån nytta ens?

• strenua
    Micke54 skrev 2009-04-21 06:57:04 följande:
    Varför träna magen varje dag? Den är ju precis som alla andra muskler och behöver vila för att växa. Du ser ju ingen på gymmet köra benböj 7 dagar i veckan, skulle du mot förmodan göra det så är han 100% retarded//M
    Att göra 40 situps om dagen känns inte riktigt som att "träna magen". Det lilla man gör varje dag kan man inte jämföra med det man gör när man kör magpass på gymet. Det är väl ungefär som att man går lite varje dag. då tränas benen (och magen och ryggen och annat).
  • strenua

The past is now skrev 2009-04-21 11:11:33 följande:

3 gånger 15 MINST....(tränar på gym var 2:an dag)...
    Det var ett helt nytt sätt att skriva varannan
  • strenua
    Manchester skrev 2009-04-21 11:13:14 följande:
    0 Under en period gjorde jag 50 varje kväll. Samtidigt tränade jag annat 2-3 gånger i veckan och cyklade mycket, så jag hade inte så mycket fett vare sig på magen eller någon annanstans. Tyvärr gjorde jag mina sit-ups fel, så de ledde bara till en _ännu_ rundare mage på en i övrigt smal kropp. Ingen höjdare.
    Hur menar du då? Förklara gärna mer! Jag gör situps varje dag och vill verkligen inte att det ska bli fel eftersom jag är så smal som jag är.
  • strenua

The past is now skrev 2009-04-21 11:16:18 följande:

HAHA, ja..ehumm..
  • strenua
    Micke54 skrev 2009-04-21 11:34:38 följande:
    Varför då göra dem överhuvudtaget? Nu riktade ju inte jag riktigt undran mot dem som gör 40 om dagen men dock, du får gärna svara ändå. Du får ju en bättre utveckling av musklerna när dem får vila och eftersom jag antar att syftet med att göra situps är att stärka magen? Dvs få större magmuskler. //M
    Det vet jag inte. Lika bra att skita i det då.
  • strenua
    Micke54 skrev 2009-04-21 11:56:20 följande:
    Nej absolut inte men vila en dag och kör desto flera nästa?
    Så det är bättre att göra 80 situps varannan dag än att göra 40 varje dag? Även om jag inte orkar göra mer än 40 på en gång och sen måste vila lite och då göra 40 till?
  • strenua

Hur ska man göra för att få en platt mage med musklerna på rätt ställe? Redan som det är är min mage större i mitten, där är alltså mer muskler, men jag vill mer ha den platt bara. Behövs kanske lite mer muskler på sidorna då? Jag brukar göra hälften av mina situps raka och hälften sneda.

• strenua
    Pelargonen skrev 2009-04-21 13:22:30 följande:
    Givetvis består magen inte av endast en muskel. Men faktum återstår, man kan träna HELA magen och ändå inte få den utputande så som jag tolkar att Manchester menar (ett ganska vanligt problem så). Men det gäller att träna med rätt teknik, både vad gäller muskelkontroll under själva uppgången/nedgången samt även andningen.
    Men hur gör man då? Jag känner nästan att jag vill sluta träna magen nu just för att den inte ska puta ännu mer :S
Svar på tråden Situps per dag?