Kan man få reda på vem som har en mailadress?
Om någon har mailat till mig från en hottmail adress, kan jag då få reda på vem den är och hur gör man? / Nette
Om någon har mailat till mig från en hottmail adress, kan jag då få reda på vem den är och hur gör man? / Nette
är detnån du bara vill veta vem är, så kommer det an på om dom har gett riktiga namnuppgifter....yahoo kräver 18 årsgräns/foräldrars tillåtelse, och et kreditkortnr.... hotmail gör inte det, så långt jag vet.....Är det nån som har gjort nåt olagligt, så kan man nog polisanmäla det, och om dom gör nåt då, så kan dom kolla vilken dator som är använt.....
Man kan inte söka efter personen via nätet? När man skapar en hotmailadsress så fyller man ju i massa uppgifter! kan man inte få fram dom? Jag har fått ett mail som jag vill veta vem som skickat.
Hotmail-adresserna är anonyma. Visserligen fyller man i en massa uppgifter när man skaffar en, men det är ingen som kontrollerar att de stämmer. Så i princip kan vem som helst utge sig för att vara vem som helst... Men det går ju att kolla vilken dator det är skickat ifrån. IP-nummer och sånt där...
... och eftersom folk som vill jäklas med andra vet att det går att spåra IP, använder man då offentliga datorer (bibliotek, internet-caféer osv).
man kan ju dikta upp namn och adress om man vill.....jag har inte gjort det, men det är möjligt......är adressen rätt, så ska man kunna söka på den..fast det är så länge sen jag gjorde det....då sökte jag på Nick Carter(bara på skoj) det fanns så mååånga adresser med hans namn.......jag skrev till en som visade sig att vara en tjej som bara tyckte om honom.
RadixL: Sannt... Dessutom finns det ju program som fejkar IP-nummer...
Och internet-sajter. www.all-nettools.com/toolbox,privacy t.ex.
På min hotmail är inte en siffra rätt, eller bokstav heller för den delen.. Så det kan bli svårt att söka reda på nån då...
Det är ju helt sjukt! så då kan inte ens polisen spåra alla?
Finns det ingen sida där JAG kan söka på IP nr?