• Anonym (inte råd)

Inte råd med tandläkare - bli av med tanden?

Har en provisorisk lagning i en hörntand och har haft den sen 27e nov -08.
    I början på förra veckan började jag få ont, men trodde mest det berodde på att jag drack kallt. Så jag har ignorerat det.
    Igår funderade jag på varför det gjorde mer och mer ont och tog kort på tanden.
    Efter att ha zoomat in på datorn så ser jag ju givetvis att det har börjat mörkna runt hela den provisoriska lagningen. Jämförde med den andra jag har och där var allting som det varit innan. Jag hade behövt gå till tandläkaren, men efter att ha kollat upp vad en rotfyllning kostar så kan jag ju se mig om i molnen efter det.

Jag har redan en avbetalning hos folktandvården som jag betala av 500:- varje månad på och har nu betalat av 6500:-, har 1000:- kvar att betala till dom.
    Så nu är min fråga, eller fundering, om det finns någon som haft en avbetalning hos folktandvården och samtidigt fått ta på faktura?

Givetvis är det en tand som sitter synligt i leendet och jag knäcks snart på mitten känns det som! 21 år och sakna en tand så pass synligt känns hur pinsamt som helst

• Svar på tråden Inte råd med tandläkare - bli av med tanden?
  • jenny99

Varför går du på folktandvården?Dom är svindyra.
    Polska tandläkare är väldigt billiga,under halva priset.
    Min syster går där varje år och dom är toppen.

Finns i stockholm och malmö,tror jag.

Finns en del som åker dit för de sparar massor av pengar,eller utomlands för att det är billigt.
    Jag hade inte satt min fot på tex folktandvården,de rånar en på pengar hi hi.

• antispantis

faktura finns väl inte att få på folktandvården, mer än att det är okej att delbetala. Hade jag vart du så hade jag gått dit och fixat till den tanden innan det blir ännu värre, samma sak med den andra som du har provisorisklagning. De är inte till för att ha hur länge som helst, utan bara en tillfällig lösning. Det är bara att du lägger till de kostnaderna på det du har kvar att betala och fortsätter att betala 500kr i månaden tills det är borta med.

• Anonym (inte råd)

Jo här i blekinge kan vi visst ta på faktura. Har tagit på faktura alla andra gånger jag gått dit, förutom den när det gick på 7500:-.

Har varit med om en annan sak så nu måste jag först kontakta läkare, så tandvården får vänta tills i morgon.

Polen har jag varken tid eller möjlighet att åka till, inte helelr till malmö.
    Jag har en tandläkare på folktandvården som jag haft sedan jag var liten då jag är väldigt rädd för tandläkare osv så att byta bara för denna gången hade krävts en massa "inskolning" osv.

Jag ska kolla upp om dom kan lägga till det på det som jag redan har på avbetalning, det hade ju varit jättebra. Nej det är ju meningen att dom ska vara provisoriska, men trots att jag varit där ett antal gånger sen dess så har de inte ansett att de har behövts lagas "på riktigt"

Svar på tråden Inte råd med tandläkare - bli av med tanden?