Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?
Har ett ärr vid mungipan. Fick 9000 för det på försäkringen.
Har ett ärr vid mungipan. Fick 9000 för det på försäkringen.
Vad är kraven för att få ersättning vid ärr? Måste de ha en viss storlek och måste de sitta på ett visst ställe? Någon som vet?
Jag har ett runt ärr på mitt smalben ca 7 cm från knäskålen från en operation när jag var 13, ärret är 1 cm stort och mitt på smalbenet. Är det något man kan anmäla till försäkringsbolaget eller måste ärret vara större. Det syns ju och är inte speciellt snyggt men vad gäller egentligen?
Är det bara på operatioinsärr eller på alla ärr? Min man får många sår på benen i sitt arbete och de är nu fulla med fula ärr (inget som behöver sys, skrapsår för jämnan). Är det giltigt, måste man ha anmält skadan när den skedde eller kan man anmäla nu?
min sambo fick precis ut 7500:- för ett ärr på vän ögonbryn efter att ha fått en flaska där på krogen. han är 30 år o ärret ca 1 cm. sådana faktorer spelar in.
min lillbror 15 år fick ett är efter en golfklubba på ena käkbenet, 2 cm stort, han fick 30 000:- från folksam.
som tjej får man mest i ansiktet o på armar och ben, eftersom vi bär kjol.
killar får tex inte lika mkt på benen för de skyms oftast av en byxa....
sedan spelar åldern in mkt också!
men syster opererades för gallsten när hon var liten . blev ett rätt så bra stort ärr efteråt och år senare fick hon ersättning på 25000kr
Är det någon som fått ersättning för ärr efter akut utomkvedshavanskapsoperation som slutade i en stor bukoperation med ett 30 cm ärr på magen ?
Jag fick 160.000 för mitt! :) Verkar vara mycket mer än alla andra! O det vara bara vanpryande ärr. Mitt sitter på underarmen och är väl 15cm lång kanske. O jag hade då skandia när det hette det! o det gjorde jag när jag var 12 år!