• Anonym (ärret)

Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?

Har ni skadat er och fått ett vanprydande ärr? Och kontaktat ert försäkringsbolag och fått ut pengar? I så fall, vill ni dela med det här?

Var sitter ert ärr och hur mycket ni fick ut???

Har själv ett ärr på fotleden jag ska se om jag kan få pengar för. Är kvinna också, så det syns när man bär kjol med mera.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 20:59
    Blev uppringd av mitt försäkringsbolag idag då hon ville fråga ngt sedan sa hon det att hon skulle räkna ihop min ersättning och la till :: "Det kommer bli en del" i ersättning. Hur mycket kan det tänkas röra sig om?! *nyfiken mest* Kommer förresten få ut från två försäkringar jag har hos dom!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-26 12:20

Ni som skrivit i tråden!! Den ersättning ni berättat om - var det bara för vanprydande ärr?? Eller har ni bestående men av det också? (invaliditetsersättning)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 16:32

Jag har fått mina pengar från försäkringsbolaget och då var det pengar för ÄRR och för invaliditet. Det var inte mycket pengar för ärret men desto mer för min invaliditet som uppstått i den skadade fotleden...

Jag ser att ni håller igång tråden!

• Svar på tråden Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?
  • Anonym (överklaga)

Ärr ska vara klart vanprydande enligt min försäkring. Ärr hårbotten skulle de således inte betala för.

• Melisabeth
    teddy skrev 2009-05-28 19:02:17 följande:
    Nån som vet hur det är med ärr i huvudet då? Jag vart påkörd av en bil. Och fick sy i huvet 8stygn.Försäkringsbolaget sa att dem skulle hålla det öppet i ett år.Jag känner ju ärren genom håret.
    Inte troligt att du får nått för det. Grejen med ärren är ju att de ska vara just VANPRYDANDE. Ärr i sig ger inte ett skit typ

Möjligen att du skulle få för det om det är så att det påverkat hårväxten så det ser helknepigt ut eller så, men om det mest är att du vet att det finns och du känner det, tror jag knappast något bolag skulle ge ersättning för det.
  • teddy
    Melisabeth skrev 2009-05-29 11:25:40 följande:
    Inte troligt att du får nått för det. Grejen med ärren är ju att de ska vara just VANPRYDANDE. Ärr i sig ger inte ett skit typ Möjligen att du skulle få för det om det är så att det påverkat hårväxten så det ser helknepigt ut eller så, men om det mest är att du vet att det finns och du känner det, tror jag knappast något bolag skulle ge ersättning för det.
    Ok men varför satt då försäkringssnubben det på bevakning.han visste ju att det satt i hårbotten.visst det syns inte.men är rusktigt irreterande. eftersom det känns skorvigt o dant där.
  • Anonym (överklaga)
    teddy skrev 2009-05-31 15:33:24 följande:
    Ok men varför satt då försäkringssnubben det på bevakning.han visste ju att det satt i hårbotten.visst det syns inte.men är rusktigt irreterande. eftersom det känns skorvigt o dant där.
    han satte det troligen på bevakning av samma anledning som man gör det med alla ärr som anmäls: Den KAN bli vanprydande.
    Blir de det får man ersättning. Blir de det inte får man inte ersättning.
  • 4familjen

om man har en medfödd skada som kräver operationer, kan man då få ersättning från staten? finns ju inga försäkringar som täcker något som har med skadan att göra!

i dotterns fall kommer innebära bröstkorgs inplantat med muskler från lår el.rygg, samt uppbyggnad av ett bröst= flera ärr

• Melisabeth
    Anonym (överklaga) skrev 2009-05-31 20:12:53 följande:
    han satte det troligen på bevakning av samma anledning som man gör det med alla ärr som anmäls: Den KAN bli vanprydande. Blir de det får man ersättning. Blir de det inte får man inte ersättning.
    Exakt så tror jag med.

teddy - jag sa aldrig att du INTE skulle få, utan troligen inte pga det inte skulle anses vanprydande
    Men det är ju bra att det är på bevakning iaf
  • Anonym (överklaga)
    4familjen skrev 2009-05-31 20:26:03 följande:
    om man har en medfödd skada som kräver operationer, kan man då få ersättning från staten? finns ju inga försäkringar som täcker något som har med skadan att göra!i dotterns fall kommer innebära bröstkorgs inplantat med muskler från lår el.rygg, samt uppbyggnad av ett bröst= flera ärr
    Jag har svårt att tro det då staen inte har något med skadan att göra.
  • Anonym (bara tittar in)

Min sambo fick någon tusenlapp ur något slags jobbförsäkring (Arbetsgivarens försäkring antar jag) när han fick ett bitmärke på armen. Är inte så stort ärr, men syns om han har kortärmat.

• 4familjen

Anonym (överklaga) skrev 2009-05-31 20:35:07 följande:

Jag har svårt att tro det då staen inte har något med skadan att göra.
    men borde man inte kunna få från NÅGON?

iom att det faktiskt inte finns en enda försäkring som man kan tekna innan barnet är fött, och ett försäkringsbolag aldrig fulltecknar ett barn som har medfödda skador!

ska dessa barn då vara tvugna att "leva" med sina ärr om dom tex inte har råd att plastikopereras? (eller om det helt enkelt inte går att ta bort så det knappt syns)
    jag tecknade en försäkring direkt efter hemkosten från BB, har jag gjort med samtliga barn, men eftersom skadan då redan är dokumenterad så får jag då inte fulförsäkra= får inte en krona för något som har med skadan att göra what so ever!
  • Anonym (överklaga)
    4familjen skrev 2009-05-31 20:44:19 följande:
    Anonym (överklaga) skrev 2009-05-31 20:35:07 följande:
    men borde man inte kunna få från NÅGON?iom att det faktiskt inte finns en enda försäkring som man kan tekna innan barnet är fött, och ett försäkringsbolag aldrig fulltecknar ett barn som har medfödda skador!ska dessa barn då vara tvugna att "leva" med sina ärr om dom tex inte har råd att plastikopereras? (eller om det helt enkelt inte går att ta bort så det knappt syns)jag tecknade en försäkring direkt efter hemkosten från BB, har jag gjort med samtliga barn, men eftersom skadan då redan är dokumenterad så får jag då inte fulförsäkra= får inte en krona för något som har med skadan att göra what so ever!
    Jag har svårt att tro det som sagt.
    En försäkring är ju ingen rättighet utan en möjlighet. Det ligger sen i deras händer om de "vill" betala eller inte.
    Skadan i sig förändras ju inte av ersättningen heller. Rätt till betalda plastikoperationer kan ju finnas ändå, via landstinget/staten.
Svar på tråden Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?