Villa Vs Radhus?
Jag har alltid sagt att jag aldrig ska bo i radhus, men nu har vi just köpt ett radhus och flyttar in redan nästa vecka.
För oss känns det som ett mellanting mellan en lägenhet och ett riktigt hus. Eftersom jag studerar fick vi inte lånelöfte för mer än 1200 000 kr och de räcker inte till mer än ett ruckel till hus om man vill bo centralt. Och sen är vi inga husmänniskor, ingen av oss vill klippa 2000 kvm gräsmatta eller skotta massa snö å sånt. Så kom på att radhus nog skulle passa oss rätt bra ändå.
Det är billigare än hus, det är minimalt att klippa och skotta. Det är jättefint, bara flytta in och bo, inget att renovera. Men vi kommer ändå på markplan å får vår lilla gräsplätt där ungarna kan rastas! ;)
Vi bor fortfarande nära jobb/skola och kommer inte ha några transportkostnader, vilket känns guld värt!
Sen är området väldigt barnvänligt, så vi blir nog här i några år. Drömmer ju fortfarande om mina 200kvm å 7 rum å stort nytt kök, men vi är inte där just nu i livet varken intressemässigt eller ekonomiskt.
Är så mycket som ska vägas in.