• funfactory

Pendla mellan Gbg - Falkenberg

Hej!

Någon här som pendlar mellan Gbg - Falkenberg / Falkenberg - Gbg?

Vad använder ni för pendlarkort?! Hur mycket kostar det?

Jag kommer antagligen börja pendla där i sommar (ca 3månader) dock inte varje dag..

Någon som har bra tips?

• Svar på tråden Pendla mellan Gbg - Falkenberg
  • Ängelii

Jag har pendlat Falkenberg - Göteborg i 2 år. Har haft det röda pendelkortet kostar runt 1800 sek

• funfactory
    Ängelii skrev 2009-04-21 20:30:28 följande:
    Jag har pendlat Falkenberg - Göteborg i 2 år. Har haft det röda pendelkortet kostar runt 1800 sek
    Per månad eller hur då?
  • yocee

Hej! Du har kanske redan fått pejl på allting, men lite mer info är att kortet kostar 1910kr per månad, och då gäller det på sträckan fkbg- gbg (förra typen av kort gällde på valfri sträcka mellan båstad och gbg, det bytte i januari när Öresundståg tog över). I kortet ingår tåget såklart, men även lokaltrafik i Halland och i Göteborg.

Lycka till med pendlingen!

• funfactory

Jasså? Oj.. Det var en saftig summa. Men det är ju bra om det fungerar i lokaltrafiken i gbg och Halland också. Nu har jag så klart redan köpt kort inom gbg för 900kr. Så då känns det onödigt. Jag kommer antagligen bara åka till Fkb 4 gånger i juni (8 resor "fram och tillbaka"
    Jag ska kolla upp ett kort från Sj där man kan köper ett kort med 10ggr i inom en månad. Det är nog lagom.. hm..

Men tack för info!! =) Alltid bra och veta eftersom jag pendlar mkt där mellan =)

Svar på tråden Pendla mellan Gbg - Falkenberg