• jomi

Mattips i Spanien/ Frankrike..

Hjälp och Tips tas gärna emot...

Vi ska bila med vår dotter på 2½ i sommar och hon är en kräsen liten tös och givetvis så oroar jag mig för hur det blir med maten....

Vi ska bo på plats en vecka i spanien och en vecka i Frankrike i lägenhet så....

Vad finns för smaskigt att köpa i matväg som en 2½ åring kan tycka om???
    Gärna så "svenskt" som möjligt

• Svar på tråden Mattips i Spanien/ Frankrike..
  • guldplutt

pasta finns ju ofta på restaurang, pizza likaså. croque monsieur är som en varm macka. pommes frites finns ju alltid. crepes är ju som pannkakor.

förra året var vi just en vecka först i spanien och sedan en i frankrike. jag upplevde det som svårare att hitta mat till vår tjej som då var just 2,5 år i spanien. iaf utan att jämt gå på aptrista turisthak där vi själva också fick äta urtrist mat.

• buselibus

Mcdonalds finns ju, annars i Spanien finns det empanadas (pirogliknande med olika fyllningar och mindre) Croquetas (friterad deg med skinska m.m,) Paella, man kan ju pilla bort musslor o sånt men riset är smakrikt, tortilla de patata(omelett med potatisbitar) eller tortilla francesa som är gjord på enbart ägg. Sen finns ju pasta överallt.
    Albondigas (köttbullar i tomatsås)
    Hamburguesa (hamburgare)

Det är mina barns favoriter i Spanien.

• guldplutt

dessutom - om ni ska bo i lägenhet så kan ni väl laga mat själva också? då blir det ju mkt enklare att anpassa maten.

Svar på tråden Mattips i Spanien/ Frankrike..