Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

Tror jag fått nageltrång!

Har haft problem ett tag med min stortå, det har gjort ont när jag haft skor som varit lite trånga framtill, men nu har det börjat göra riktigt ont i tån och det är svullet vid sidan vid nageln och gör förbaskat ont om man börjar pila på det. Kan det vara nageltrång, har aldrig haft det. Och vad gör man i så fall?

• Svar på tråden Tror jag fått nageltrång!
  • Rottis77

Tack för svaren. Tror att nageln går in i huden, försökte igår klippa till lite, men tror att det finns en bit kvar, men kommer inte åt den för att det gör så satans ont. Det kom även lite var igår så jag har tvättat och gjort vid det nu, men känns fortfarande väldigt mycket.

• Rottis77

Är det nån som gått till en fotvårdsspeciallist och gjort vid det? Hört att dom kan vara duktigare än dom på vårdcentralen.

• Rottis77
    timberhochmandie skrev 2009-04-21 16:54:53 följande:
    Ah, mysigt med nageltrång. Ta en sax och "skav" mitt på nageln (framåt, inte i sidled) så att du tunnar ut nageln på mitten - då minskar trycket ute i kanten. Sen ska du göra som LiNdA med SaBiNa o JoPPe (du har för långt namn! ) skrev här ovan: Tejpa eller bind fast en kompress (en bit av) och håll den indränkt med alsolsprit. Blir det inte bättre inom ett par dagar så ring och boka tid på vc.
    Asså uppe på nageln?? Får köra till apoteket imorgon och köpa alsolsprit.
  • Rottis77
    timberhochmandie skrev 2009-04-21 16:59:20 följande:
    Japp, skav uppe på nageln.
    Hur mycket, har skrapat lite nu, men vet inte om det räcker.
  • Rottis77
    timberhochmandie skrev 2009-04-21 17:25:16 följande:
    Ja, du vill väl ha kvar lite nagel kanske... Men det brukar kännas att det lättar när man har kommit en bit. Om du inte känner nån skillnad än så fortsätt lite till. Jag brukat skrapa rätt rejält...
    Ja, lite hade jag väl velat ha kvar, men skrapar lite till.
Svar på tråden Tror jag fått nageltrång!