• Anonym (Undrar)

Vad kallar ni de?

Vad kallar ni tjejens respektive killens könsorgan till era barn?`

Snippa låter så fruktansvärt dumt anser jag men tror de e ganska populärt

• Svar på tråden Vad kallar ni de?
  • TeDrickaren

Kissen och snopp

Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Anonym

Snippa låter bra i jämförelse med snopp. "Kissen" vet jag några vänner som säger, men jag förstår inte varför! Kissen = katt. Framstjärt låter för hemskt. Varför ska flickor inte få ett riktigt namn till sina kön? Snippa är jämlikt.

• EmmaOh
    Anonym skrev 2009-06-30 11:45:58 följande:
    "Kissen" vet jag några vänner som säger, men jag förstår inte varför! Kissen = katt.
    Jag tror att det har med kiss att göra
    Kissen = den man kissar med
  • Anonym (Original Gangster OG)
    Svinskinn skrev 2009-05-10 19:47:46 följande:

kuk och fitta

Hmm...? Till era barn kallar ni det kuk och fitta
    Anonym skrev 2009-05-11 13:45:22 följande:

Vi säger snopp och snippa. Det är ganska jämlikt tycker jag. "Kissen" m.m. låter fruktansvärt fult, värre en "framstjärt". Flickor måste från början få ett riktigt namn på sina kön och inga konstiga smeknamn.

Ja no kissen förstår jag man kissar med den samma som vissa här i Finland säger "kilarn" men framstjärt nej det är ingen stjärt/rumpa jag tänker att tjejen får för sig att det är som en rumpa slidan alltså, men det är inte en rumpa man ska lära tjejen att rumpan/stjärten är rumpan/stjärten och slidan är t.ex. då snippa eller mus eller nåt sånt att det är två skilda namn för de grejerna
  • Anonym (Hönan)

När jag var liten kallade jag och min kompis det för kissemurran, haha. Minns att mamma kallade den för hönan.. Hatade när hon sa så, haha!

Anonym (jag) skrev 2009-06-17 18:08:47 följande:

Vi säger snopp och snippa hos oss....

framstjärt säger många av mina kompisar...men jag tycker inte att man kan kalla snippan för stjärt...den har man ju där bak....

jag menar...tänk dej att du säger framstjärt om snippan....sen kommer din lilla flicka till dagis/gympan/simskolan o så säger fröken: "sätt er ner på stjärten barn"....

Hur i hundan ska detta lilla barn sätta sej ner? =)

Exakt håller helt med stjärt har man där bak inte där framme jag tycker snippa är bra här i Finland där jag bor kan man använda lite finskasvenska ord som kilarn, kikkeli, pippeli, pili, letku, kili... pippeli är vanligast det sade jag förr när jag var liten och säger kili eller pippeli ännu också det var killarns apparat tjejernas apparat kan man kalla fast lite finsksvensk ööö joo pimpsa, pimppi, pimppa, pimpero, det var allt jag kom på
    Anonym (jag) skrev 2009-06-22 14:19:50 följande:

jag kommer noh säga snopp och snippa.

När jag var liten sa mamma alltid kissefian Sjukt fult.

Jag funderade hur är snoppen och fiffi t.ex.
    EmmaOh skrev 2009-06-22 15:29:54 följande:

Vad som helst utom "framstjärt"!!!

Stjärt har både pojkar och flickor och den sitter bak på båda.

Att kalla småflickors kön för en sorts stjärt tycker jag berövar dem deras unikhet. Killar får en rolig snopp att leka med men tjejer får två tjärtar. näe inte ok.

"där nere" är inte heller ok, det låter väldigt tabu och "onämnbart".

mussla sa vi i vår familj när jag var liten men vi har inte bestämt oss än vad vi ska säga hos oss. Vi har ju några månader på oss :)

Ja precis jag tycker hellef inte om framstjärt jag skulle föreslå vad tycker du om fìffi t.ex. är det för konstigt annars bara snippa mussla låter helt okej men inte så vanligt
  • Anonym (:))

Pulla och snopp är jag uppväxt med.

• Anonym (Ordmärkare)
    TyskMamma skrev 2009-05-08 18:23:17 följande:

"kisserumpa"? Det är ju vidrigare än framstjärt!

Vi säger "slida" och "penis"

Det kanske låter lite "kliniskt" men dottern är tvåspråkig och då ville vi ha ett ord som lät lika på båda språken så det fick bli just penis och slida på svenska och penis och scheide på tyska. Det var det mest lika vi kunde hitta.

Men slida är ju inte samma sak. Slida avser ju själva ihåligheten eller röret in till äggledare och livmoder. Snippa är ju själva ytterpaketet.
Svar på tråden Vad kallar ni de?