• Mrs Charles

Ger ni varandra vardagsgåvor?

Jag tycker inte att materiella saker är den viktigaste hörnstenen i ett förhållande, men visst är det roligt att både ge och få saker utan att det nalkas födelsedag/årsdag osv.
    Vi ger varandra kärleksförklaringar i form av presenter ibland - bara för att vi vill visa vår uppskattning till varandra.
    Idag kom jag hem med en presentpåse fylld med en bok, en film, godis och ett "Desk dart"-kit som han kan ha på kontoret.

Brukar ni ge varandra små presenter då och då och vad ger ni? Behöver tips inför framtida överraskningar.

• Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?
  • MissLillan

jag fick 10 rosor idag och när jag var i ullared så fick jag ett reskitt dit med tidning godis och vindruvor....=) jag ger honom typ tidning, dr pepper, kalsonger ett kort eller dyl.

• Impartial

JA, vi haller ocksa pa mycket med sadant. Det ar jattemysigt.
    Jag har bokat massage for oss bagge, tid i bubbelpool, spabesok etc. Sa det handlar snarare om overraskningar i form av upplevelser i stallet for presenter.

A andra sidan har jag kopt nagon Molton Brown-duschkram till honom ibland (mer en present till mig eftersom han blir sa smarrig) och nagon parfym som jag gillat. Aven bocker som jag tror skulle passa honom har gatt hem.

• AnneSophie
    Mrs CkE skrev 2009-04-21 17:55:55 följande:
    Jag tycker inte att materiella saker är den viktigaste hörnstenen i ett förhållande, men visst är det roligt att både ge och få saker utan att det nalkas födelsedag/årsdag osv. Vi ger varandra kärleksförklaringar i form av presenter ibland - bara för att vi vill visa vår uppskattning till varandra.Idag kom jag hem med en presentpåse fylld med en bok, en film, godis och ett "Desk dart"-kit som han kan ha på kontoret. Brukar ni ge varandra små presenter då och då och vad ger ni? Behöver tips inför framtida överraskningar.
    Ja, vi är bättre på vardagsgåvor än födelsedagspresenter och julklappar.
    Det kan vara allt möjligt faktiskt, och väldigt varierande prisnivåer. Det bästa är att  det oftast finns en tanke bakom.
    (¯`°?.¸♥ moderatorsvart - en skapelse ur den cyniska och ironiska generationen ♥¸.?°´¯)
  • zmulizjanzon

Vi ger oxå varandra små vardagsgåvor Kan vara allt från hans favoritchoklad till att han kommer hem med ett smycke. Men oftast blir det blommor från honom och jag hittar ofta något klädesplagg att pryda honom med när jag är ute och shoppar.

Jag tror inte att det viktigaste är vad det är utan att det är

• Mrs Charles

Jag tycker heller inte det egentligen spelar någon roll VAD det är utan den är ju tanken bakom..

• Airlee

Jag får små presenter ofta men är tyvärr inte lika bra på att ge tillbaka. Har dålig fantasi när det gäller sånt.

• Mamman mitt i kaoset

Önskar så att jag kunde säga; Javisst gör vi det!

Men det vore en ren och skär lögn, ngn gång ibland men det handlar om kanske en gång om året.
    Måste försöka bli bättre på det för det är ju hur mysigt som helst att både få och ge en överraskning eller en present!

• Gravid2008

Jag brukar köpa allt från kläder till praliner, gott vin eller god öl till helgen (jag giillar inget av det, men min man gör det).

• Mrs Charles

Jag brukar också köpa kläder rätt ofta, tycker det är MYCKET roligare att shoppa till honom än till mig själv av någon anledning.
    Sedan har jag skickat blombud till honom på jobbet och ibland en tidning och en kärleksfull lapp. Det är så roligt att göra honom glad.

• BlommyNess12

Ja vi ger varandra små överraskningar hela tiden. En chokladkaka när han vet att jag haft en dålig dag, eller en cola. Oftast handlar det om godis Men ibland har jag fått blommor osv.

När jag låg hemma sjuk så kom han hem med en förpackning hårfärg (behövde färga om håret) en godispåse och han hade köpt två filmer som han vet att jag tycker är jättebra.. Då blir man glad

Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?