• Mrs Charles

Ger ni varandra vardagsgåvor?

Jag tycker inte att materiella saker är den viktigaste hörnstenen i ett förhållande, men visst är det roligt att både ge och få saker utan att det nalkas födelsedag/årsdag osv.
    Vi ger varandra kärleksförklaringar i form av presenter ibland - bara för att vi vill visa vår uppskattning till varandra.
    Idag kom jag hem med en presentpåse fylld med en bok, en film, godis och ett "Desk dart"-kit som han kan ha på kontoret.

Brukar ni ge varandra små presenter då och då och vad ger ni? Behöver tips inför framtida överraskningar.

• Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?
  • alem

Jag var ute på en kvällspromenad medans karl och dottern var hemma och kom hem med dessa till han

Men brukar kunna bli lite allt möjligt vi ger varandra i små vardagsgåvor

(¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • alem
    Mrs CkE skrev 2009-04-22 13:50:46 följande:
    Vad fina rosor! :)
    tack!
    värsta kapet faktiskt! köpte 2st 10pack på hemköp dem var lite hängiga tydligen så dem hade 2förp. betala för en! så jag fick 20rosor för 40kr! *nöjd*

Förrförra veckan fick han en sån där stor ask med marabou choklad som man kan vinna på tivolin som jag såg att dem sålde på Dollar store hehe

Förresten! Någon som har något bra tips på present?
    Vi firar 8år på lördag nämligen!
    Men han åker till tallin i morgon och kommer hem på måndag morgon först så vi ska fira nästa helg istället då syrran och hennes grabb kommer hit så vi har barnvakt!
  • Mrs Charles

Hm, det beror på vad han är för typ av person.
    Det här är skitgulligt och jag gav något liknande till min man och han sa att det var den bästa present han någonsin fått: www.bluebox.se/showinfo.asp&page=10&countrs=108&size=12&method=varu&varu=presentbocker

• alem
    Mrs CkE skrev 2009-04-22 15:07:06 följande:
    Hm, det beror på vad han är för typ av person.Det här är skitgulligt och jag gav något liknande till min man och han sa att det var den bästa present han någonsin fått: www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00074&page=10...
    jag gillar sånna där saker jätte mycket men han är inte alls lika road av sådant tyvärr hehe Vet inte hur många böcker och liknade saker vi har här hemma som är tänkt att båda ska fylla i som bara jag än så länge fyllt i hehe

Han är jätte svår att hitta grejer till...
  • Mrs Charles

Hm.. Det är så svårt att köpa grejer till karlar!
    Någon upplevelse kanske? Eller fixa en mysig picknick för er två?
    Finns det något han velat ha men inte unnat sig själv?
    Dricker han whiskey? Kanske en flaska av en lite finare sort?

• alem
    Mrs CkE skrev 2009-04-22 15:23:48 följande:
    Hm.. Det är så svårt att köpa grejer till karlar! Någon upplevelse kanske? Eller fixa en mysig picknick för er två?Finns det något han velat ha men inte unnat sig själv?Dricker han whiskey? Kanske en flaska av en lite finare sort?
    han gillar inte wiskey tyvärr hehe men han säger att han vill lära sig dricka det.. men han fick en flarra förra året och den står orörd ännu såå haha
    Picknick bara vi två blir svårt då vi inte har så lätt att fixa barnvakt Ingen av våra familjer bor här i stan alla bor 60mil bort...
    Men någon upplevelse vore nog en bra idé frågan är bara vad

Han fick en London resa med musikalbesök och grejer när han fyllde 25... men det är svårt nu när vi har en 4månaders att tänka på oxå så man kan lixom inte bara sticka iväg så som vi gjorde förr en helg längre...
  • Mrs Charles

Ahaa, det var ju typiskt.
    Hm.. Jag är nog ganska slut på idéer jag.
    Till en kompis sambo som fyllde år gjorde vi iaf så att vi plockade ihop en korg med olika ölsorter, lite finare som man vanligtvis inte brukar köpa. Kan du inte göra något sånt, fixa en mysig middag med levande ljus? Det behöver ju inte vara något hejdundrande heller för att det ska vara bra.

• Hadjelina
    Impartial skrev 2009-04-21 18:48:33 följande:
    JA, vi haller ocksa pa mycket med sadant. Det ar jattemysigt. Jag har bokat massage for oss bagge, tid i bubbelpool, spabesok etc. Sa det handlar snarare om overraskningar i form av upplevelser i stallet for presenter. A andra sidan har jag kopt nagon Molton Brown-duschkram till honom ibland (mer en present till mig eftersom han blir sa smarrig) och nagon parfym som jag gillat. Aven bocker som jag tror skulle passa honom har gatt hem.
    Åh, låter intressant. Nån särskild Molton Brown du kan rekommendera?
    Du är din egen lyckas smed
  • Nimzo

Det blir en och annan nalle-björn då och då, och ett och annat kort med uppiggande kort när den andre är sjuk.

• enny signatur

Sure ibland, men rätt sällan.

Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?