• Billan n

farligt att låta bebis sova i baby sittern ?

Hej..

Är det på nått sätt skadligt att låta bebis få sova i sin baby sitter under dagtid när den är trött??? har ju lagt ett täck på sittern som hon får sova på

• Svar på tråden farligt att låta bebis sova i baby sittern ?
  • Shaun the sheep

Min son somnade alltid i babysittern. Han sov inga längre perioder,
    men kortare stunder är det nog ingen fara :)

• Piastowska

MIn tvillingtjej somnade i denna o snusade gott nån timma elelr två när hon var 2-3 månader. Tanken är ju inte att de ska sova i dem på natten (som säng) men somnar de så måste ju en stund funka tycker jag. Hur gammal är hon?

• Anna52

Hur gammal? Man säger ju att det inte är så bra för ryggen att sitta längre stunder när de är under 4 månader....men min första sov nästan bara i den, så för att jag nånsin skulle få vila så fick hon sova en timmer eller så i den.. annars är väl rekomendationerna max en halvtimme i babysitter och bilbarnstol

• Billan n

den sittern jag har är ställbar och kan göra om den till ligg läge och det gör jag när hon ska vila...Hon är 6 veckor idag

• mithrandil
    Billan n skrev 2009-04-21 19:51:54 följande:
    den sittern jag har är ställbar och kan göra om den till ligg läge och det gör jag när hon ska vila...Hon är 6 veckor idag
    Enligt vår bvc sköterska så ska det inte vara några problem.
    Hon säger att man kan ha bebisen där så länge de själva inte opponerar sig emot det.
    Sen vet jag att många andra här på fl anser annorlunda. Men jag litar på vår sköterska.

Vår lilla bebis blir 6 veckor imorgon så jag antar att om det är okej för oss att ha vår pojk i sittern så borde det vara lika okej för er.  Känn efter vad du själv tror så tror jag inte det blir fel.
  • Finesse

Nej det är det inte.. när min dotter var 1 månad rekommenderade en barnläkare oss att ha henne sovandes i sin babysitter under natten för att kunna andas bättre.. nu hade vi ju inte det eftersom hon inte ville sova själv hela natten men på kvällen hade vi det iaf.

Svar på tråden farligt att låta bebis sova i baby sittern ?