• puh fantast

Tips mot kalla händer och fötter sökes.

Har en dotter på 10 månader som i princip alltid fryser om fötterna och händerna när vi är ute.
    Igår tog vi en promenad och när vi kom hem upptäckte jag att hon var iskall om händerna och fötterna trots att det var ca. 5 plus i solen och ca. 2 i skuggan. Hon hade fleccevantar och på fötterna hemstickade strumpor och satt i en tjock lurvfodrad åkpåse och fleccefilt och över det hade hon fotsacken som tillhör vagnen.

Någon som har tips på bra varma vantar som sitter bra och bra sockar eller nå´t annat bra till fötterna?
    Helst inte alltför dyrt då det snart kommer bli varmare.

• Svar på tråden Tips mot kalla händer och fötter sökes.
  • Zeraphia

Kolla efter tunna yllesockar och yllevantar (det finns superbra på minimundus som är precis som vanliga vantar/strumpor). De går även att ha som "förstalager" eller "mellanlager", du kan med andra ord ha ett mellanlager av tex fleece och ett ytterlager av något vindfodrat, eller bara ha något av det...

• mithrandil
    puh fantast skrev 2009-04-21 20:08:35 följande:
    Har en dotter på 10 månader som i princip alltid fryser om fötterna och händerna när vi är ute.Igår tog vi en promenad och när vi kom hem upptäckte jag att hon var iskall om händerna och fötterna trots att det var ca. 5 plus i solen och ca. 2 i skuggan. Hon hade fleccevantar och på fötterna hemstickade strumpor och satt i en tjock lurvfodrad åkpåse och fleccefilt och över det hade hon fotsacken som tillhör vagnen.Någon som har tips på bra varma vantar som sitter bra och bra sockar eller nå´t annat bra till fötterna? Helst inte alltför dyrt då det snart kommer bli varmare.
    Vantar vet jag ingenting om men vår lilla gosse har jättebra sockar som han får varma och goa fötter av. Har köpt dom på babyland. novali eller vad de heter. Kostar 39kr paret. vet inte om du anser det vara för dyrt. de smutsar ju inte ner fötterna som vi så de kan ju använda samma strumpor ett par dagar iaf så man behöver ju inte så många.
  • puh fantast

39:- per par var ju inte dyrt. Och har man de som yttersockar så kan hon ju ha de en vecka i alla fall.
    Med dyrt menar jag tex. såna här skinntofflor för flera hundra som ska vara jättebra, men som sagt säsongen är ju snart slut.

• mithrandil
    puh fantast skrev 2009-04-21 20:23:10 följande:
    39:- per par var ju inte dyrt. Och har man de som yttersockar så kan hon ju ha de en vecka i alla fall.Med dyrt menar jag tex. såna här skinntofflor för flera hundra som ska vara jättebra, men som sagt säsongen är ju snart slut.
    Alexander har sina på sig ute och blir inte alls kall om fötterna.
    Men visserligen så ligger han ju i vagn om vi inte burit honom kortare sträckor.
    Han är bara 6 veckor än så länge.
  • Kaxelina

Fleecevantar blåser rakt igenom och hemstickade raggsockor är inte direkt varma om det inte är något yttre skal som skor eller stövel.

Du har fått fina tips på ullvantar och sockor och det är värmande.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
Svar på tråden Tips mot kalla händer och fötter sökes.