• Pebbels1

Era bästa recept på tunnbrödssnittar?

Hej!

Ska ha födelsedagskalas i helgen med middag och allt, men tänkte krångla mig ur det här med förrätt genom att göra ett gäng olika snittar med tunnbrödsrullar med olika fyllningar.
    Skulle uppskatta lite tips på goda fyllningar.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Era bästa recept på tunnbrödssnittar?
  • Sigrid

Bred pepparrotsvisp på tunnbröden. Lägg på hamburgerkött (hästkött) och rulla ihop. Skär i lagom bitar. Jättegott!

• AlvaLovisa

Jättegott med philadelphia med pepparrot och rökt hamburgerkött (häst), kan ha lite rucola på också så blir det fint grönt i snitten. Sedan är det gott med färskost med klippt gräslök över ihop med rökt eller gravad lax

• Bridgett

Rökt lax i strimlor, cr fraiche, lite majo och gräslök.

Kokt, hackat ägg, hackad tomat, finhackad lök, lite cr fraiche och majo.

Mosade sardiner i tomatsås, hackat ägg och färsk oregano.

Det ska inte vara såsigt utan bara "kladdigt".

• tidigareplatt

Min kompis bjuder alltid på tunnbrödsnittar. De ena har hon leverpastej och saltgurka i och de andra chévre. Tyvärr gillar jag varken det ena eller det andra men alla andra brukar uppskatta dem :)

• Pokergirl

-Blanda philadelphia med wasabipasta, bred på brödet, lägg på strimlad lax och ruccola.

-Gör en röra på finhackade soltorkade tomater, skinka, philadelphia, röd lök.

-Hacka räkor, röd lök, majonäs, en klick gräddfil, dill, citronsaft och salt efter smak. Går även att göra med vitlök (jag använder vitlökspulver, är mildare än pressad).

• petsod

En röra som är supergod och som egentligen är en förrätt är:

kräftstjärtar
    dill
    majonnäs
    hackad lök
    cream fraiche
    västerbottenost
    malen kummin (ett måste även om man inte gillar det för övrigt)
    ev salt/peppar

Blanda allt till en "tajt" röra, inte rinnig alltså och ta fram den i god tid innan så att osten blir rumsvarm.

Går också bra att servera på en toast eller i ett glas, mycket uppskattad av våra gäster.

• Anbe

Bred på baconost/skinkost och lägg på några skivor pepparsalami och rulla ihop! MUMS

• petsod

Glömde att skriva att om man ska servera den som förrätt så kan man reducera blsamicovinäger och farinsocker till en sirap som man ringlar över, blir supergott med det söta mot det salta i osten.

• Pebbels1

Ah, vad gott allt låter...
    Jag bugar och tackar och hoppas på ännu fler recept!

• petsod

Kom på en till sak som man bara MÅSTE prova om man gillar musslor.
    Gör ett gott vitlök-och persiljesmör och mixa i en burk ABBAs musslor. Bred ut smeten på tunnbrödet och ha sedan på pizzaost. Rulla ihop, skär och ställ på högkant och sätt in i ugnen till osten smälter. Detta är SÅ gott som drinktilltugg och går bra att förbereda.

• dålli

ta tunnbröd som du brer philadelphiaost på
    lägg på sallad(kruksallad tog jag)
    lägg på rökt lax
    smeta på wasabi på laxen
    skär i bitar.
    klart på ca 5 minuter max! jättegott.

Svar på tråden Era bästa recept på tunnbrödssnittar?