• Glad och mor

Såg någon Louise Hallin om 5mm?

Jag undrar om ni såg klippet ur Nyhetsmorgon för en vecka sedan?
    Louise Hallin pratar om sömnsvårigheter och tycker INTE om 5 mm.

Jag har alltid gillat Louise och hon har varit en stor förebild. Nu blev jag ställd.
    Vad tycker ni? För eller mot 5 mm?

• Svar på tråden Såg någon Louise Hallin om 5mm?
  • MalinEddie

Emot. Är faktiskt inte alls förvånad att hon är emot 5mm, varför är du?

• Pretty Banana

Jag tycker 5mm är en riktigt hemsk metod. Sedan kan jag förstå att det är väldigt jobbigt att ha ett barn som aldrig sover, jag har själv lidit av sömnbrist och det är helt klart det värsta jag varit med om. Så jag tycker alltså inte att alla människor som använder metoden är hemska, utan att metoden i sig är det.

• Piastowska

Går den ut på att låta barnet skrika i 5 min innan man går dit?

• Pretty Banana

Förresten, finns det någon barnpsykolog som tycker att det är en BRA metod? Jag har aldrig hört talas om någon i alla fall.

• Sofialo

Jag har kört något liknande för min dotter som helt enkelt inte ville sova på kvällarna. Första och andra kvällen var jobbig. Hon skrek rätt mycket men vi gick in, la henne ner, gav henne nappen, pussade på henne och gick ut igen. Till slut efter mycket om och men somnade hon, och efter två i rätt jobbiga kvällar sover hon nu helt otroligt bra och tryggt i sin egen säng. Vi går bara in och lägegr henne på kvällen, pussar godnatt och går ut. Hon somnar helt själv och vaknar inte flera gånger under kvällen och natten som hon gjorde förut. Ser ingen fel i detta. Jag tycker att man får använda sitt sunda förnuft, precis som i allt annat. Vissa funkar det kanske för och för andra inte.

• Tjollabolla

Det finns väl inte en enda barnpsykolog som tycker 5mm är bra? Varför är du förvånad?
    Jag har aldrig och kommer aldrig, förstå hur man kan utsätta sina barn för det.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Loren

Gillar Louise H och skulle ha blivit förvånad om hon varit för 5 mm. Jag gillar den inte, en mjukare form möjligen men inte rakt av.

• Zaria

Inte för att jag vet vem Louise H är,men hon verkar ju vara riktigt vettig =)

• Flickan och kråkan

Håller med övriga här. Hade blivit mycket förvånad om Louise Hallin tyckt att det var en bra väg att gå. Det skulle ju gå emot det hon står för.

• Linastrumpan

Jag är inte heller för 5min metoden men kan säga att det team av psykologer som finns på det största barnsjukhuset i stockholm FÖRESPRÅKAR det som enda metod för sömproblem hos barn! Det skrämmer mig!
    Sökte hjälp för 2.5år sedan då min dotter (9mån)inte sov mer än 15min åt gången och sen skrek sig blå där emellan och hade så gjort sedan 4mån ålder. Blev inlagd och fick välja mellan sömnmedicin till henne eller 5min metoden....Jag var i desperat behov av sömn och gick med på det sistnämnda men efter 2nätter på sjukhus hade jag sådan ångest över det att jag tog min dotter och åkte hem!

• Eisa

Vad sa Louise Hallin om metoden då? Varför gillade hon den inte?

12.34
  • IdaB79
    Flickan och kråkan skrev 2009-04-22 11:55:09 följande:
    Håller med övriga här. Hade blivit mycket förvånad om Louise Hallin tyckt att det var en bra väg att gå. Det skulle ju gå emot det hon står för.
    Precis min tanke, jag blev jätteglad att hon uttryckte sig så tydligt i ett forum som når så många. Tjoho! Och häromveckan tog hon och Malin Alfvén tydligt avstånd från sömnkurer av skrikkaraktär i ett avsnitt av Knattetimmen. I like!
Svar på tråden Såg någon Louise Hallin om 5mm?