haha fler som upplevt samma problem alltså =) kunde nästan tänka mig att det inte var en engångsföreteelse... det som stör mig mest är att när vi köpte dom så stod det verkligen uttruckligen på produktbeskrivningen att de var av absolut högsta kvalitet...
Pallas skrev 2009-04-22 03:33:05 följande:
Vad är de gjorda i för material och hur länge har ni haft dem? Alla naturfiber luddar till en början. Det brukar ge med sig efter några månaders flitig dammsugning.
de är i naturfiber ja, men vi har haft de i två år, man tycker det borde slutat vid det här laget...
HeddaBigBum skrev 2009-04-22 03:51:21 följande:
Jag hittade inte Stockholms-mattan på IKEA:s hemsida, men jag köpte en gång en rund matta därifrån som ALDRIG slutade ludda. Vi dammsög och dammsög. Den hade nog inte slutat ludda förrän den dammsugits naken... *hehe*
haha precis det har jag undrat - den måste ju bli naken tillslut!!
Juni flickan skrev 2009-04-22 05:14:36 följande:
testat att tvätta den?
nej det har vi inte. hur gör man det? kan det hjälpa?
Smulu skrev 2009-04-22 09:00:26 följande:
Jag har också haft den, orangea tussar över hela lägenheten. Det såg ut som om vi hade en katt i fällning hela tiden. Efter ett år åkte den ut.
precis! fast det ser inte ut som att vi har katt här - snarare isbjörn...
diz skrev 2009-04-22 10:02:04 följande:
Ikeas mattor är helt värdelösa! De drar antingen åt sig varenda liten dammtuss i hela huset, eller luddar till förbannelse. Kunde inte ha kvar våra.
nej det känns som att vi kommer bli tvugna att kasta dom... 10000 i sjön... kul!