• GoaSmulan71

Vagn som blir liten ihopfälld

Jag undrar vilken vagn som blir minst när man fäller ihop den, man ska kunna använda den från födseln och antingen ha mjuklift i eller liggkorg till.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 22:23
    Vi har hittills tittat på Teutonias vagnar, brio sing, britax vigour, Babytravel Milano. Men ingen har imponerat tillräckligt mycket för att vi ska välja bort den babytravel jogger som vi har. Men än så länge är inte sista ordet sagt, ska kolla runt mer o vi har tid på oss.

Finns det någon annan som har en minibuss där man får in mycket packning, men att utrymmet är liksom på höjden mer än på längden? Vad har ni för vagn i så fall?

• Svar på tråden Vagn som blir liten ihopfälld
  • villemina

Jag gillar min Bugaboo Cameleon, den blir hyfsat liten (LÄTT!).
    Annars, om du hellre vill ha en vagn med 4 fasta hjul så rekommenderar jag Teutonia Mistral (inte "S"-varianten), den blir liten ihopfälld (betydligt mindre än tex en Brio duo eller Emmaljunga duo).

• GoaSmulan71

Vill helst inte ha fyra fasta hjul, men gillar inte buggabo vagnen heller. Har idag en BT jogger men jag vet att det kan finnas vagnar som blir mindre/smidigare ihopfällda. Ett annat problem är att den är framåtvänd inte så kul om/när vi ska skaffa nästa barn.

• Shadilly

Jag tyckte väldigt mycket om min Kronan, en stor vagn i litet format. Hjulen går lätt att ta av också.

• gravida06
    GoaSmulan71 skrev 2009-04-22 19:54:06 följande:
    Vill helst inte ha fyra fasta hjul, men gillar inte buggabo vagnen heller. Har idag en BT jogger men jag vet att det kan finnas vagnar som blir mindre/smidigare ihopfällda. Ett annat problem är att den är framåtvänd inte så kul om/när vi ska skaffa nästa barn.
    Jag vet inte hur "små" dom vagnar ni prtar om blir..
    Men jag tycker våran emmaljunga citycross blir lagom ihop fäld.
    vi har en V70 kombi och i den kan vi ställa den på raken..
    ( den e till salu okså ;) )
  • GoaSmulan71

Vi hade citycross innan BT joggern och den blir alldeles för stor ihopfälld för vår smak. Vi bytte just för att det skulle bli svårt att få med vagn och packning i bilen iom att vi måste packa med på höjden än längden i vår minibuss.

• Billabong

Tänkte föreslå Bugaboo Cameleon, men den gillar du visst inte. Annars är den oerhört praktisk på alla sätt.

Kanske ngn av Teutonias vagnar passar dig? Är inte så insatt i hur stora de är ihopfällda...

• GoaSmulan71

Teutonia har vi tittat på, men som sagt frågan är väl storleken när de är ihopfällda.

Svar på tråden Vagn som blir liten ihopfälld