• Svar på tråden Xtravaganzare samlas vidare
  • Hanna91

    gumman grön skrev 2009-06-28 21:01:46 följande:


    Hejsan!Har inte läst hela tråden, men hoppas man kan hoppa in här.Har idag klarat av 2 veckor på helfart, utan minsta problem. Var inställd på att det skulle bli skit tufft, men det har funkat super. Går fortfarande och väntar på att suget ska ta överhand.Ska sammanlagt gå ner 45 kilo om jag lyckas, vilket jag verkligen hoppas. Fler här som har mycket övervikt att gå ner?
    Hej Hej!
    Jag har 43 kg att gå ner.. Gått ner 10,6 av dom på 4 veckor
    men hamnade i en dålig tid efter de och åt massa. Men hoppade
    över påsarna och ska väga mig i morgon och se vad som har hänt.

    Om suget kommer så säger jag bara STÅ EMOT!! jag trodde jag va
    stark, jag HADE sååå fel.. Smakade på en liten sak en gång och de ökade
    hela tiden! men nu ska jag börja ta över kontrollen igen =) Hehe. Hoppas
    det går.

    Lycka till =)
  • gumman grön
    Hanna91 skrev 2009-06-30 10:29:18 följande:
    gumman grön skrev 2009-06-28 21:01:46 följande:
    Hej Hej!Jag har 43 kg att gå ner.. Gått ner 10,6 av dom på 4 veckor men hamnade i en dålig tid efter de och åt massa. Men hoppadeöver påsarna och ska väga mig i morgon och se vad som har hänt.Om suget kommer så säger jag bara STÅ EMOT!! jag trodde jag vastark, jag HADE sååå fel.. Smakade på en liten sak en gång och de ökadehela tiden! men nu ska jag börja ta över kontrollen igen =) Hehe. Hoppasdet går.Lycka till =)
    Klart du klarar det!
    Tänk på ditt mål och hur du kommer se ut, så kanske det kommer lite inspiration

    I dag är nog första dagen som jag kännt lite sug, går och är sugen på grillad kycklingfilè med mangorajja. Trodde nog att jag skulle vara sötsugen när väl suget kom, men nej då...

    Bara att försöka få dagen att gå och hoppas på en bättre i morgon, gärna lite mindre varm oxå.
  • emelud

    Hej hallå! Skrev för ett tag sen "in" mig i tråden, men har inte varit så synlig.... Ja ja, jag har nu efter 4 veckor på helfart börjat äta på halvfart. Kommer att göra det under mina 3 veckor semester för att det ska kännas lite lyxigt! Måste ju säga att kycklig och sallad har nog aldrig smakat sååååå gott! Kommer att gå på helfart sen igen, för att ta tag i de sista 20 kg.

    4 veckor på helfart har i alla fall resulterat i ca 10 kg ner, vilket är otroligt skönt. Få se om jag hämtar upp något kg nu, men det borde jag väl inte göra om jag fortsätter röra på mig ordentligt?

    Hur tränar ni andra? Jag har haft en slö-vecka nu. Det har helt enkelt varit för hett för att orka vara ute och jogga. Annars försöker jag att promenera snabbt/jogga eller köra något pass varannnan dag.

    Kämpa på alla duktiga! Vi ska klara det här.

    //Emelud

  • marabou chokladen

    Min svacka fortsatte några dagar till ...men igår klarade jag det nästan.
    Men idag ska jag bara fixa det... Har en inbokad tid på måndag med min coach (hur man nu stavar det) då hon ska hjälpa mig att hitta tillbaka. Ser framemot det!
    Och sen träna...ja, det är man ju inte direkt sugen på i denna värmen.

    Kämpa på flickor!

  • gumman grön

    marabou chokladen skrev 2009-07-04 10:46:43 följande:


    Min svacka fortsatte några dagar till ...men igår klarade jag det nästan.Men idag ska jag bara fixa det... Har en inbokad tid på måndag med min coach (hur man nu stavar det) då hon ska hjälpa mig att hitta tillbaka. Ser framemot det!Och sen träna...ja, det är man ju inte direkt sugen på i denna värmen. Kämpa på flickor!
    Hoppas du har kunnat ta tag i det igen

    Hur går det för er andra nu i semester tider?

    Själv så hade jag gått ner 7 kg i måndags och det var på 3 veckor. Jag känner mig super nöjd

    Undrar ifall någon av er möjligtvis bloggar om er viktminskning och xtravaganza, hade varit roligt att följa :)

    Bloggar nämligen själv på
    www.fridasvardag.blogspot.com/
  • kiwi2012

    Hej...

    är en tjej i Lidköping som funderar på att börja med xv när det öppnar här i stan inom snar framtid... någon mer som skall börja där då? vore kul isf...

  • majflickan

    Här går det inte alls nu. Känns nästan som ju mindre jag borde äta desto mer äter jag... Inte bra o vet inte hur jag ska komma ur det just nu...

  • Hanna91
    majflickan skrev 2009-07-11 08:58:49 följande:
    Här går det inte alls nu. Känns nästan som ju mindre jag borde äta desto mer äter jag... Inte bra o vet inte hur jag ska komma ur det just nu...
    jag förstår precis hur de e. Är inne i samma nu:( Du har ingen mail eller kanske mobil så man kan stötta varandra. Känner att jag behöver någon o typ smsa när de krisar sig så man kan få pepp o kanske stå emot frästelserna =) Kram
  • gumman grön

    Wiii jag hade gått ner 8,6 kg efter 4 veckor, känns sååå skönt!

    Hade väl hoppats på att det skulle bli runt 10 kg men är jätte nöjd ändå
    Lite tungt att man kanske får leva på soppor nån månad mer än vad jag räknat med om det fortsätter i den här takten. Men jag SKA ner till drömvikten!

    Hoppas ni andra kämpar på trots semestertider.

  • marabou chokladen

    Meeeen....faller tillbaka varje kväll...vem uppfann godis?

    Trevlig sommar flickor ...

  • mormor 1965

    Har varit på semester i Italien och hemma hos "mamma" i tre veckor. +1,5kg!! Straffade mig själv när jag kom hem genom att börja ta påsar igen. På kvällen kom jag dock ihåg att om jag bara kör påsar hela veckan så kommer det att bli mat kvar i kylen, när vi på nytt reser bort 10 dagar på fredag, så jag började äta igen... Tränandet har bara blivit av några enstaka gånger sen semestern började. Hur ska detta sluta månne?

  • majflickan

    De senaste när jag vägt mig har vågen stått ganska stilla även fast jag har ätit. Usch vad för mycket man har ätit. Men det är ju samtidigt semester. Men iaf så i morse så mätte jag mig o där var det ju några cm upp=(

    Men har just nu ingen större motivation. KOmmer börja jobba om 1½ vecka så hoppas att det kanske hjälper mig lite. Men just nu vill jag bara må gott o unna mig mat o bara njuta av sommaren. Sen tränar jag på friskis 1-2 gånger i veckan för det är jättekul. Men promenader blir det inte alls så mycket som jag borde. Det känns bara segt.

    Det som eg känns jobbigast det är att den 5 augusti skulle det vara möte igen på xtravaganza o jag tycker det känns jättejobbigt o gå dit o veta att man eg gått upp ist för ner...
    Alla andra som var med där verkade det iaf innan sommaren som det gick så lätt för. Ingen av dom andra gnällde på något att det var jobbigt, så förstår inte hur de fixar det...

  • alicen

    Någon här som vet el som hört talas om nån som fått avsluta XV i förtid? Avser medlemskapet då.

    Bara kort: Har så mkt skit omkring mej nu som jag inte går in på här o har så varit en längre tid o kommer så vara...Har 7 månader kvar som betalande medlem men jag känner att jag kommer inte orka fortsätta med detta. Håller på att gå i väggen, åter sömntabletter för att kunna sova...
    Bor oxå så långt ifrån att gymmet är inte aktuellt heller.

    Mailade dom just på XV-centret får som det kommer nått svar.

    Nån som har nån aning? El är det bara forts betala tiden ut utan att utnyttja det?

  • Bill och Bull
    alicen skrev 2009-07-22 16:48:40 följande:
    Någon här som vet el som hört talas om nån som fått avsluta XV i förtid? Avser medlemskapet då.Bara kort: Har så mkt skit omkring mej nu som jag inte går in på här o har så varit en längre tid o kommer så vara...Har 7 månader kvar som betalande medlem men jag känner att jag kommer inte orka fortsätta med detta. Håller på att gå i väggen, åter sömntabletter för att kunna sova...Bor oxå så långt ifrån att gymmet är inte aktuellt heller.Mailade dom just på XV-centret får som det kommer nått svar. Nån som har nån aning? El är det bara forts betala tiden ut utan att utnyttja det?
    Jag vet att i den gamla tråden var det oxå någon som ville avsluta i förtid och som pratade med XV men hon skrev aldrig hur det gick, trots att jag undrade. Jag tror att det blir svårt för då faller ju deras vits med att man förbinder sig. Kanske kan du få igenom det om du har läkarintyg på att du inte kan köra helfart eller nåt, jag vet inte. Jag har inte själv för avsikt att bryta mitt medlemsskap men du får gärna skriva och berätta vad dem sa för jag är nyfiken på deras svar.
  • alicen

    Bill och Bull skrev 2009-07-22 18:46:56 följande:


    Jag vet att i den gamla tråden var det oxå någon som ville avsluta i förtid och som pratade med XV men hon skrev aldrig hur det gick, trots att jag undrade. Jag tror att det blir svårt för då faller ju deras vits med att man förbinder sig. Kanske kan du få igenom det om du har läkarintyg på att du inte kan köra helfart eller nåt, jag vet inte. Jag har inte själv för avsikt att bryta mitt medlemsskap men du får gärna skriva och berätta vad dem sa för jag är nyfiken på deras svar.
    Ja får se om jag får nått svar.
    När jag gick med så var ju såklart min avsikt att ge ett år men då visste vi inte att min man hade cancer. Han är just nu inlagd på onkologen.
    Som om inte detta är nog så fick jag stora bekymmer med en dement pappa som vägrar ta emot hjälp el flytta + en massa annat.
    Jag har sen länge avslutat helfart o allt vad xv heter för det orkar jag inte med nu. Är stressad ända in märgen över allt skit o elände som drabbat mej sista månaderna. Allt nämner jag inte här...

    Så det beror ju inte på att jag bara ledsnat o vill hoppa av...det har ju andra skäl.
  • majflickan

    Tycker att i ditt fall så borde dom kunna se förbi lite. Mår man dåligt ska inte detta behöva göra det ännu jobbigare.

    SJälv väntar jag bara på att motivationen ska komma tillbaka. Den är bara puts väck=(

  • alicen

    Har då inget hört än men det är ju fortf semestertider oxå så jag förväntar väl inte ett snabbt svar.
    Hoppas de är lite mänskliga... :( För just nu är det bara skit med allt omkring mej...

  • Bill och Bull
    alicen skrev 2009-07-22 19:19:28 följande:
    Bill och Bull skrev 2009-07-22 18:46:56 följande:
    Ja får se om jag får nått svar.När jag gick med så var ju såklart min avsikt att ge ett år men då visste vi inte att min man hade cancer. Han är just nu inlagd på onkologen.Som om inte detta är nog så fick jag stora bekymmer med en dement pappa som vägrar ta emot hjälp el flytta + en massa annat.Jag har sen länge avslutat helfart o allt vad xv heter för det orkar jag inte med nu. Är stressad ända in märgen över allt skit o elände som drabbat mej sista månaderna. Allt nämner jag inte här...Så det beror ju inte på att jag bara ledsnat o vill hoppa av...det har ju andra skäl.
    Stackare! Jag tycker att du ska berätta allt för XV och hoppas att dem är mänskliga, alternativt ta kontakt med en läkare. Vet inte egentligen vad jag tänker att en läkare kan göra åt saken men kanske skriva något intyg att du är psykiskt bräcklig nu och inte klarar av att fullfölja programmet. Det är ju ändå ganska mycket pengar det handlar om. Men jag hoppas framförallt att din man blir frisk och att det ordnar sig för dig. Tänker på dig och önskar verkligen lycka till!
  • emelud

    Alicen - Hoppas att det löser sig och att livet snart känns lättare.

    Här går det sådär med diet och allt....tänk att en semester på 3 veckor raserar allt. Nästan i alla fall....Var ju så jäkla laddad, men nu...jag vet inte. Började jobba i måndags och hade då tänkt att gå på heltfart igen, men nej...det gick inte. Har kört påsar till frukost och lunch och sen en "X-tra lätt tallrik" till middag. Vet att det är för lite, men jag har liksom inte orkat engagera mig. Påsarna är ju enkla på det viset...man behöver inte tänka så mycket utan bara "späka" sig.

    Ska ta mig ner på gymet i morgon för vägning och inköp av soppor. Ser fram emot nästa gruppträff om 2 veckor och hoppas att jag då känner mig laddad för omstart!

    Kämpa på alla andra duktiga!

Svar på tråden Xtravaganzare samlas vidare