• Bubba80

Yrsel...????

Är så fruktansvärt yr till och från. (är i v.21) Nån som vet hur vanligt det är? Vad kan man göra?

• Svar på tråden Yrsel...????
  • Bubba80

Min yrsel har kommit till och från i ungefär 1 vecka. Känns ungefär som det trycker på nån nerv el liknande..? Man mår ju samtidigt lite illa av det, plus att det känns konstigt i ögonen... Jag har ingen aning vad det kan va? Men blir endå orolig då jag svimmade några ggr när jag väntade mitt första barn... Inge roligt att gå runt och må pyton på jobbet...urk...

• Bubba80

Ja det förstås... klart att man kan ha lågt värde iaf... får väl ringa till bm i morgon och höra vad de tror...?

• Bubba80
    millers skrev 2009-04-22 20:24:53 följande:
    jag har med haft jätteproblem med yrsel de senaste veckorna.. Är sjukskriven för det just nu för det går inte alls att jobba.. :(Fick förklaringen att antingen ligger en nerv i kläm av den växande livmodern. Eller så är det pga av den ökade blodmängden i kroppen som gör att man blir snurrig. Min läkare sa att det ska bli bättre runt vecka 29 nånstans!Jag är nu i vecka 31 så jag hoppas på att det försvinner snart..
    Usch...Hoppas det blir bättre med dig snart...

Jag ska ringa min bm i morgon så får vi se vad de säger...kanske måste jag gå till min läkare ist?
  • Bubba80

Jag tog Postafen mellan vecka 7-15 för att jag mådde väldigt illa, men detta är ju yrsel som visserligen resulterar i illamående, men hjälper de verkligen mot det oxå?? Då ska jag helt klart testa det jag oxå...

• Bubba80
    Bessie skrev 2009-04-23 10:58:13 följande:
    Vågar inte uttala mig om Postafen, men Lergigan som jag fick utskrivet är ju både för graviditetsillamående och yrsel. Kan ju vara värt att prova Postafen iaf - det är ju inte farligt och hjälper det är det ju kanon . I annat fall kan du ju be BM om en läkartid, så kan de ge recept på Lergigan. Kan dock rekommendera Lergigan Comp isf, för de innehåller lite uppiggande medel också - rena Lergiganet sov jag 20h per dygn av...
    Å tack...det ska jag lägga på minnet...
Svar på tråden Yrsel...????