• abo

    Vi som dricker Mirakeldrycken

    Tänkte starta en tråd för oss som druckit/dricker den sk.  Mirakeldrycken. i väntan på förlossningen.


    1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 matskedar honung eller lönnsirap
    2 matskedar färskriven ingefära
    2 teskedar cayennepeppar

    Har den funkat för er?
    tänkte köra lite statestik osv.. för att se om det verkligen funkar, eller om det bara är en gammal skröna! Lite kul att se tycker jag ! {#lang_emotions_wink}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 21:07
    Skriver föressten här: ab0o.bloggspace.se/991824/Startskottet/ om hur det går för mig med Mirakeldrycken!
  • Svar på tråden Vi som dricker Mirakeldrycken
  • abo
    Miniigirl skrev 2009-04-22 19:59:16 följande:
    blir jag tillräckligt desperat i slutet så kan det nog tänkas att jag testar...har ju dock några veckor kvar! men...jag sparar då tråden iafall..så jag har kvar receptet...och även får se om det är andra som testat och se om det funkat:)
     Ja det är nog bäst om du väntar några veckor iaf! :)
  • abo
    Boa skrev 2009-04-23 08:06:34 följande:
    När ska man börja med den? Är i v 37 nu och trött på detta, men vill ju såklart att mitt barn ska vara färdigt.
    Det är färdigt i utgången av v.37, alltså när du kliver in i v.38 =)
  • abo

    Har druckit 1Liter mirakeldryck nu, och inget händer här... någon annan som dricker?!

  • abo
    thatisgreat skrev 2009-04-27 09:21:51 följande:
    Idag ska vi storhandla och då ska jag passa på att köpa ingredienserna så det blir mirakeldryck ikväll!
    Spännande! gör inte som jag bara, hedde ner 1 HEL ingefära ist för 2msk ;p trodde att jag kunde receptet utantill... o fyfan så stark den blev!!!

    SKriv gärna va du tyckte om smaken ;>
  • abo
    thatisgreat skrev 2009-04-27 21:06:37 följande:
    det var nog det värsta jag någonsin smakat! ;O har bara tagit två småå klunkar och jag vet inte om jag kan fortsätta... STARKT!
    Ja de är verkligen INTE gott! jag halsade 1 glas i stöten.. och så gurglade/svalde jag en klunk mjölk efteråt.. då gick de bättre! :p
  • abo
    Lusse skrev 2009-05-16 11:16:24 följande:
    har det funkat för någon än?
    Jag vet inte om det funkade för mig, Men vi fick vår son 4dagar innan BF. Drack hallonbladsthe oxå, och det kan ni hitta på internet.. sök på google! =)

    Drycker är VIDRIG, testa med mer honung, eller mer citron! Gurgla med mjölk efteråt funkar oxå .. liiite bättre iaf :)
  • abo
    louiseL82 skrev 2009-05-28 18:45:15 följande:
    hur många ggr drack du den?
    Jag drack bara drycken 1 gång, 7DL ena kvällen och 4DL andra dagen.. sen pallade jag inte mer, det var sååå vidrigt!!
  • abo
    louiseL82 skrev 2009-05-29 20:17:07 följande:
    ja verkligen.. fi fan.. ajg kalrade itne dricka d den andra dan.. tror du att d va den som påverkade d?
    nä alltså jag rörde mig väldigt mkt under hela graviditeten.. motionerade mkt med hunden, i skog och på gångstigar.. tror att det påverkade det hela faktist ! :)
Svar på tråden Vi som dricker Mirakeldrycken