lajne96 skrev 2009-04-27 19:12:58 följande:
Jag och min familj bor i New York men har hus i Brasilien(min man kmr där ifrån,) Italien och i Sverige! Funkar toppen! Har 3, snart 4 barn och vi åker varannan månaden till Brasilien... När jag var gravid bodde vi i Miami, men flyttade sen till New York, eftersom vi tyckte att det var lite mer barnvänlig, plus min syster bor där m.mI italien har vi ett familje slott, som kmr från min sida av familjen. ditt åker vi på semester och i Sverige har vi en vindsvåning... ditt åker vii ofta med barnen i ca 1/2 månader. Funkar jätte bra!
Singmamma skrev 2009-05-11 04:26:02 följande:
Jag bor i Singapore med min man och 9-manders dotter. Livet har ar valdigt enkelt med barn, de flesta har en maid som hjalper till med handling, stadning, matlagning, barnpassning osv. Jag jobbar sa hon tar hand om var dotter hela dagarna och det funkar valdigt bra. Om man istallet valjer att vara hemma finns det massor av mammor att umgas med och det ar latt att traffa nya vanner.Nackdelarna ar varmen om man ar kanslig for det men att alltid kunna vara ute, slippa massa klader, ha egen pool i huset ar for mig fantastiskt. Om mina foraldrar och vanner bodde har skulle jag absolut stanna minst 5 ar till!
TS, dessa inlägg tillhör de "ovanliga", d v s här finns de ekonomiska förutsättningarna att leva ett bra liv som "funkar jättebra", för jag tycker inte att det låter som om du kommer att kunna pendla mellan en massa länder och tillbringa semestern i ett slott (låter nästan för bra...för att vara sant).
Antagligen kommer du inte ha en "maid" som sköter ditt hushåll och barn heller. Om du kommer att ha en pool är väl tveksamt det med...
Kul för de som har detta, men det är inte det du kommer att ha antagligen. Du kommer nog att behöva kämpa för allt, precis som i sverige! Det är lätt att hamna i en "dröm" och tro att allt blir bättre för att man flyttar i utlandet. Det blir antagligen bara bättre om ni hittar ett jättebra jobb med superbra lön, annars kommer ni inte ha det mycket roligare än i sverige!