Inlägg från: påskkyckling |Visa alla inlägg
  • påskkyckling

Hur har ni det och har ni landställen?

Jag är lite konfundersam vad gäller vistelse på landet för vår dotter.

Jag växte upp i villa och fick den förmånen att vara på tomten och leka med mitt syskon och kompisar.

Våran flicka kommer växa upp i lägenhet i stan och vi har inget landställe att åka till.
    Ingen av våra föräldrar har hus numer då dem är sålda och inget sommarstålle har vi.

Hur har ni det och har ni landställen?

• Svar på tråden Hur har ni det och har ni landställen?
  • påskkyckling

Men hur fick då då frisk luft om du växte upp i stan? Hade ni en stor lägenhet och hade du syskon?

Duckan74 skrev 2009-04-23 10:21:12 följande:
    Vi bor i stan med en 2 åring och har landställe. Det köpte vi mest dock för vår skull, men visst gillar hon att vara där men hon är lika glad att gå till parken på anda sidan gatan. Jag växte upp på en höghus-gård och det fanns alltid barn att leka med. Har inga dåliga minnen alls så jag tror inte att en tomt är det viktigaste att ha för ett barn.
  • påskkyckling

Duckan74, menar att mågna klagar på att det är så mycket föroreningar i stan..

Det är så somvi vill fortsätta bo i lägenhet för det verkar mer praktiskt än ett hus. Får jag fråga hur det gick att bo en familj i lägenhet när du blev tonåring för man hör ju ganska bra när man bor litet och kändes det någongång trångt med för lite rum att vara i?

Duckan74 skrev 2009-04-23 10:25:17 följande:
    Frisk luft? Det är väl bara att gå ut på gården och andas? Jag förstår inte vad du menar. Är det värre att bo i en förort än utanför stan menar du? Gå ut i skogen och sätt dig på en sten då om det känns friskare.
Svar på tråden Hur har ni det och har ni landställen?