• EmelieW

Hårförlängning med Lim

Kan någon hjälpa mig, jag gjorde en hårförlängning med hårlim förra veckan men de lossnar hela tiden.
    har någon något namn på ett bra lim detta är verkligen skit det jag har.
    eller finns de andra bra sätt som är enkla och inte tar för lång tid att sätta fast.
    har tänkt på keratinvax men kan man göra det med en vanlig limpistol?
    eller måste man ha en sådan där särskild?
    testat microringar med men det var inget bekvämt det kliade och känndes obehagligt att sova med.

Tack för alla svar
    Emelie

• Svar på tråden Hårförlängning med Lim
  • Den där Linn

Finns ett Gummilim som är kanon! Sitter som berg på vissa, och det är lätt att fästa fast håret igen om det lossnar! =)

• VooDooDoll

det finns sidor på nätet som säljer produkter som e speciellt för dessa ändamål.
    sök o google elr nåt efter allt du kan komma på som gäller ämnet.
    jag har tyvärr tagit bort alla mina URL i favoriter.. haft massor med sånna länkar.

lycka till.

• Mammis me Tindra

Limmade du hela rader eller bara "duttar"? På solong eller hemma?

• EmelieW

syrran går frisör så vi gjorde det hemma, det äe helt rader som är limmade.
    limmet känns varm och klibbigt sen lossnar det.
    om man ska sy fast håret i en fläta är det jättesvårt*?

• Den där Linn

Testa att inte ta sååå långa rader och glöm inte att det är viktigt att ändarna fäster riktigt! Dessutom ska man ju inte utsätta det för värme så som, fön, bastu eller för varmt vatten tex...

• Mammis me Tindra

Nej, om du har nån som kan göra en tät inbakad fläta på tvären så e det bara att sy i... Tvingade min mamma att göra det när jag var yngre, hehe så då ska nog din syrra klara det om hon går frisör :)

• EmelieW

Okej men jag har inte utsatt det för någon speciell värme mer än duschen då men så vart duschar jag inte.
    tack för tipsen.
    mvh emelie

Svar på tråden Hårförlängning med Lim