• Ceropegia021

Vad är symptomen för lunginflammation?

Någon som kan hjälpa mig?

Haft torrhosta i ca 3 veckor nu, och igår övergick det till ordentlig hosta. Hostar tills jag spyr, har ont i lungor och hals, ca 38 i feber EFTER att jag tagit ipren, trött och hängig, men inte förkyld i övrigt. Bara hosta som vägrar att ge sig och som bara blir värre hela tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-23 19:35
    Har även tungt att andas, och blir svettig så fort jag rör mig och hjärtklappning.

• Svar på tråden Vad är symptomen för lunginflammation?
  • Tasano

Svettigheten och hjärtklappningen hör nog ihop med febern.
    Hur länge har du haft feber?
    Vad menar du med "ordentlig hosta"? Hostar du upp slem?
    Oroar du dig för lunginflammation och har 38 graders feber så är VC ett lämpligt ställe att uppsöka imorgon.

• Ceropegia021
    Tasano skrev 2009-04-23 19:38:46 följande:
    Svettigheten och hjärtklappningen hör nog ihop med febern. Hur länge har du haft feber?Vad menar du med "ordentlig hosta"? Hostar du upp slem?Oroar du dig för lunginflammation och har 38 graders feber så är VC ett lämpligt ställe att uppsöka imorgon.
    jag hostar slem och har rivit sönder halsen totalt. Smakar blod och var, och det känns som det kommer långt nerifrån typ i hjärthöjd. Det gör ont bara jag andas. Har faktist fått en akuttid nu ikväll vid åtta.

Kan det vara det eller låter det som något annat?
  • Ceropegia021

Skräm mig inte nu mednå läskigt, jag är faktist hypokondriker och inbillar mig massa saker tills jag blir deprimerad..

• Ceropegia021
    isisisis skrev 2009-04-23 19:43:31 följande:
    Framförallt tröttheten.Tycker jag.
    Vad va det med den?
  • solskina

det är bäst du skyndar dig då du ska vara där om en kvart.
    Lycka till och hoppas inte att det är det.

• Ceropegia021
    solskina skrev 2009-04-23 19:44:55 följande:
    det är bäst du skyndar dig då du ska vara där om en kvart.Lycka till och hoppas inte att det är det.
    kvart över ja min skjuts kommer snart.
  • Tasano

Bra att du har fått en tid!
    Det kan vara bakterier, det kan vara en envetet virus. Det kan ha varit en virusinfektion som gjort dig mer mottaglig och gått över till lunginflammation.
    Fast rädd behöver du inte bli, för det låter inte som nåt farligt. Du kanske får äta lite antibiotika bara.

• isisisis

Den är typisk för just när man fått lunginflammation.

Jämför man med en kraftig flörkylning och långvarig hosta,så känner man ibland att det gått ner i lungorna dels på pipljudet om man lyssnar,dels på att man blir väldigt trött.

• Ceropegia021

japp nu ringde hon. Tack för alla snabba svar!

Hej så länge!

• solskina

dom jag har hört som haft det säger att man måste andas manuellt.
    Kroppen vill inte andas själv utan man måste tänka andas in, andas ut TYP.

Men dom kanske hade en riktigt allvarlig infektion.

• Ceropegia021

hallå där, sänkan visade för högt och jag fick penicilin. Hoppas bli bättre nu Tack för era svar! Men det va nog inte så allvarligt som jag befarade.. Hypokondriker som sagt.. *host*

Svar på tråden Vad är symptomen för lunginflammation?