• Anonym

Morsdags Present

Xet till min man tyckte att han borde köpa henne en morsdags present som då sonen kunde ge henne.Hon tyckte att min man kunde uppmuntra honom att göra det , för han tyckte om att ge presenter...

Jag bara gapade.. Vad hade ni gjort eller tänkt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-23 23:43
    Barnet är 2½ år.

• Svar på tråden Morsdags Present
  • Anonym

31 Maj

Anonym skrev 2009-04-23 23:39:57 följande:
    När är det?
  • Anonym

jag tycker det låter väldigt dumt, däremot kan ni hjälpa sonen att rita en teckning. men det ska komma från pappa/sonen själv Ej från mamma

• Anonym

Jag ger mina barn 100 kr när det är fars dag eller hans födelsedag eller jul och så får barnen använda de pengarna att köpa något till pappan för som de själva får välja ut. Sen brukar de också rita någon teckning eller göra någon pysselsak och ge bort.

Men en 2-åring är ju lite liten så då är det nog svårt med både pyssel och att välja present. Kanske kan ni hjälpa barnet och göra en inramad bild på barnets hand- och fotavtryck eller nåt liknande. Vet att jag hjälpte barnen med det i present till pappan när de var små och det var uppskattat av honom.

• Anonym

Tycker ju att det ska vara något barnet gjort.
    En 2½ åring är fullt kapabel att rita en teckning till sin mor. Lite lim och pynt är alltid kul.

Förstår inte varför ex förväntar sig att få en present av barnet & dess far/mor. För det är det det blir. Ett barn över 2 kan göra present själv.

• Anonym
    goddagens skrev 2009-04-24 09:16:21 följande:
    Jag ser inte felet i detta? Tvärtom så tycker jag att din man borde kommit på den tanken utan att hon behövt påtala det? Men hon känner väl honom väl och vet vad som måste göras
    Om hon känner honom väl..Nä knappast.De hade endast levt i hop i 2 månader. Hon lämnade fadern i början av grav.. sen fick han inte träffa sonen på flera månader.
    Hon sa sig vara stolt att få ett barn men ville inte ha en karl.Så att han nu skall springa runt och köpa något till henne känns då absolut inte rätt.Så mycket skit som den människan ställt till med.
  • Anonym

Förstår inte alls det där med att såna här dagar skulle vara för att öka konsumtionshysteri, det är väl ingen lag på att KÖPA saker inför såna här dagar heller. Man kan uppvakta utan att köpa dyra saker. Man kan göra fina saker för varandra utan att köpa nåt. Man kan som barn rita en teckning till mamma på Mors dag, ge frukost på sängen, plocka en bukett blommor ute på gräsmattan - det är sånt som gratis men som uppskattas väldigt mycket av den som får dessa "saker".

• Anonym

Nej det där lät fånigt! Barnet är ju bara litet, vad förstår han ens om morsdag? Min kille som är 4 år förstår inte vad det är...inte heller har han själv en spontan tanke att köpa nått åt mig heller på egen hand vare sig vid jul eller födelsedag, då har någon sagt till honom tex. dagmamman att rita en teckning eller göra nått. Det där verkar vara för hennes egen skull och ingen annans...en stor kram tycker jag är det bästa man kan få och själv göra en tårta och bara mysa...Varför ska exet fixa det???? Hon kan väl be sin mamma eller nån annan släktning göra det. Hon verkar mer vilja ha uppmärksamheten från exet ...om du skulle fråga mig....hon kan väl köpa sig nått själv.

• Anonym

Jag hade tänkt att jag inte har med det att göra, det är faktiskt något mellan föräldrarna.

Svar på tråden Morsdags Present