• Miola

Rockfest - hur ska jag klä mig?

Ska ha rocktema på min födelsedagsfest, men har rätt svårt att komma på hur jag ska klä mig. Nån som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Rockfest - hur ska jag klä mig?
  • Pormoicheia

Lagom slitna jeans och ett linne...

Iaf om man ska gå efter dem klassiska rocklooken

En mer modern rocklook är enligt det intryck jag fått lite lätt sliten, svart, glittriga "häftiga" tryck, nitar och sotade ögon.

Jag föredrar själv den mer grungeaktiga rocklooken. Den är mer avslappnad.

• black dawn raise

lack-brallor e alltid snyggt:) men det är jäkligt svettigt med sådana.

men som ovanstående sa.. slitna lite trasiga jeans, en t-shirt med ett bandtryck, ha en en snusnäsduk på huvet...

sen beror det ju lite på stil..
    du kan ju vara vit i ansiktet och svartmålade ögon och allt.. men det e inte snyggt tycker jag..

personligen så går jag mycket i skolflickskjolar, nätstrumpbyxor och korta toppar eller en t-shirt.

en jeansväst med lite coola tryck på kan man ha..

en skjorta med avrivna armar och uppknäppt över en t-shirt, till det stentvätatde jeans så det knappt finns når kvar av de..

hoppas du kommer på nåt hur du vill ha det.

annars kan du ju ha min personliga kreation jag hade på srf-festivalen.. endast varningstejp.

när får jag tillbaka min kropp??
  • Pormoicheia

Grejen med rock är ju att det idag är en väldigt bred genre.

Grunge = slitna jeans, t-shirt, slarvig skjorta. Se lite "ofräsch" ut helt enkelt med ostylat hår. Grådaskiga färger

Hårdrock = nitar, läder, spandex, tröjor med häftiga tryck, välvårdad men på ett vilt sätt. Mörka färger

Glamrock = glitter, tighta kläder i skumma material. Färgglatt och lite "dragqueen".

Gothrock = Mer svart och "överstylad hårdrockslook" fast med färre nitar, nätstrumpbyxor, blekt ansikte. Svart, svart och möjligtvis en liten liten färgdutt (blått eller rött) på blek bakgrund.

Indie/Rock = mer välvårdad grunge (om du förstår hur jag menar). Inte riktigt lika slitet men de grådaskiga färgerna hänger liksom kvar. Lite "hippie" känsla på detaljerna (fredstecken på tröjan m.m.)

Punkrock = Trasigt, nitar, nätstrumpbyxor. Ovårdat.

• aktuelle

jag blir nog lite hårdrock ikväll jag. ska ha lackleggings och en topp i typ badräktstyg som är lite pösig men tight längst ner som en mudd över rumpan, sotade ögon, stort - lite risigt hår, svarta ganska höga läderstövlar

Svar på tråden Rockfest - hur ska jag klä mig?