• Anonym

löneökning? kommunal

fick lönespecen i dag.Trodde min lön skulle höjas lite nu i april, men lönen är exakt som vanligt.Undrar nu om någon inom kommunalhemtjänst har fått högre lön?

• Svar på tråden löneökning? kommunal
  • Anonym

jobbar inte inom hemtjänsten men är kommunanställd. Vi har fått löneförhöjning men den kommer inte synas förren alla papper är påskrivna mellan facket och arbetsgivaren. Har du tur kommer höjningen retroaktivt när klart.

• LilaRos

Jag jobbar i hemtjänsten kommunalt som timmvikarie.. Vet ej vad min höjning blir på ännu.. Men enligt facket ska det vara på iaf 7kr/h.. Har inte fått min lönespec ännu.. Men vad jag har hört så blir höjningen retroaktiv nästa månad

• Anonym
    LilaRos skrev 2009-04-24 12:12:48 följande:
    Jag jobbar i hemtjänsten kommunalt som timmvikarie.. Vet ej vad min höjning blir på ännu.. Men enligt facket ska det vara på iaf 7kr/h.. Har inte fått min lönespec ännu.. Men vad jag har hört så blir höjningen retroaktiv nästa månad
    får du specen i dag ¨å får du gärna skriva igen när du vet om det är denna månad
  • LilaRos
    Anonym skrev 2009-04-24 12:20:02 följande:
    får du specen i dag ¨å får du gärna skriva igen när du vet om det är denna månad
    kollade på internet banken nu vad jag får i lön. Det är samma som vanligt.. Så ingen ökning denna månad.
  • Missboss

Det är helt beroende på när ditt fack och arbetsgivaren har förhandlat klart. Lönen gäller from 1/4 enligt avtal men på mitt förra jobb så fick vi den nya lönen mer än en gång i oktober/november, retroaktivt dock. Detta är ganska jäkligt för om man går på föräldrapenning eller är sjukskriven och har ersättning från försäkringskassan får man bara tillgodoräkna sig från det datum arb.giva och fack skrev avtalet.

Så med andra ord när jag var föräldraledig och den nya lönen var klar i sept så hade jag missat 5 månaders löneök från FK.

• Anonym

Du skall ha fått reda på din löneökning nu, men själva utbetalningen kommer retroaktivt - i maj månad.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-24 12:36:53 följande:
    Du skall ha fått reda på din löneökning nu, men själva utbetalningen kommer retroaktivt - i maj månad.
    jag får nog ingen då, för jag har inte hört ett pip om det av min chef
  • Strandängen

vi kommer få veta i nästa vecka vad löneökningen blir. avtalet är klart.
    dock kommer höjningen inte med april-lönen, utan retroaktivt i maj månad.

är säkert samma för dig.

• LisaP

Jag hade min löne ökning med på denna lönespecen, dock ingen utbetalning retroaktivt..

• Dutt09

På mitt jobb fick alla fastanställda reda på sina nya löner samtidigt (veckan före påsk), men när lönespecen kom igår så visade det sig att bara de som är med i Kommunal fick ut sin löneökning nu. Vi andra får snällt vänta till nästa månad. Enligt lönekontoret berodde det på facket men enligt facket så berodde det på arbetsgivaren...

Svar på tråden löneökning? kommunal