• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 17

Välkomna till vår 17:de tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

Här är våra tidigare trådar:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html
    tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23423350.html
    tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m26562686.html
    tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m29404874.html
    tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m32347816.html
    tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34908995.html
    tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m37652568.html
    tråd 16: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m40658662.html

Här är våra andra österbottniska trådar:
    gravida/bebistråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m42792472.html
    recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m42448178.html
    träfftråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m41144028.html
    vikttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41388898.html
    motionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42121303.html
    byggtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41204572.html
    odlartråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40642326.html
    dagens mat-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m41204436.html
    scrappartråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m41886616.html
    öb-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m37653025.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 22:16
    odlartråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43516211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-10 22:38
    träfftråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m43826903.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 07:22
    vikttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44042234.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-09 09:37
    motionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44652620.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-05 22:25
    gravida/bebistråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45332952.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 17
  • tussimamma
    LCroft skrev 2009-07-14 10:21:41 följande:
    Till salu: 13-årig pojke, blir 14 i november. För det mesta snäll och godhjärtad men tänker inte riktigt efter alla gånger.... Ungjäkeln höll på att skrämma skiten ur mig när han ringde till jobbet och bara grät i telefon så jag inte hörde vad han sa. Var ju helt säker på att nån håller på och dör och fick allt hjärtklappning innan jag fick honom tillräckligt lugn för att förstå vad han sa, han hade tänkt hjälpa sin syster och öppna hennes fönster... Och så tryckte han på rutan och ojdå, då far handen igenom... Tur att han inte skadade sig men efter skrämselattacken och när jag väl fick reda på att han inte hade fått en endaste skråma så skulle jag helst ge honom ett kok stryk! Man skrämmer inte upp mig sådär! Sen att det inte händer nån annan än honom är en annan femma som gör att man blir aningen arg.... Ska banne mig fixa en snickarbod åt honom var han kan sitta resten av sommaren
    Ja lovar- ha kan int va värr än min..Ida har a tex ve ti fammos å mål, baket ha föreläst åt me att ja int föstar nating å ha kombe int ti föstör na klädre å ho sko he ga till att klädre som e undi målaklädre sko va rö, å ha ha minsann måla förr. Ööööh..Faktiskt e ja sjuk å orka int å sa vi få väl si. Å så kom a jo heim nutå å va röari än rö på både byxona å pajto fast ha tydligen had måla i bara maga?? Okej, ja va ironisk ja föstås (bästa barnuppfostringsmetoden ja veit) å sa att "nämen du had jo så rätt, du ha int na föstört klädre" Å ha svara me ti gapa så he sjungd i örona min "Tror du ja gjord e me flit?" osv. San tå ja kommendera a i duschen ( i vanlig militärton ) så undra a vafö ja e så arg.

Garagefönstri sprätta jä en mårn fö oss å i vintras, men he slo a sönder tå ha fik panik efter att dörn gik i baklås tå ha vänd in tid å gräva ett na på väg ti skola. Ha paniken kom efter knappa fem minuter å utan ti tänk att tilifon va i ficko. Å lillabror kom ju ut å hörd tå ha hold på ti riv heila garagi å sprang in efte papp som int henda ut föri fönstret var ett minne blott. Å baket he ha vi jo i jämnt antal repriser fått hör att vi e döv å int komber å öppnar döre fast vi gar utaföri tå ha fösöker rop åt oss

Undrar ho he var efter några år? Ja tyckä he gar rikti bra me dähä småbarnstrotsi ja. Mira få gapa bäst ho vil å bete se
  • Augustibrud
    m00min skrev 2009-07-15 20:10:49 följande:
    Så sko ja ju sej he å att du ska tänk på att he val TRANGT i framsäte me en twoway i baksäte....
    I VW passat er int e na trangt i framsääti me 2 st britax two way i baksääti , å tå e både gubben å jag över 170cm lang å vi ryms ho bra som helst i framsääti! Men vi hadd förr en ford focus å tär vart e trangt, så he beror grömt på va man har fö bil!
  • m00min
    Augustibrud skrev 2009-07-15 20:23:56 följande:
    I VW passat er int e na trangt i framsääti me 2 st britax two way i baksääti , å tå e både gubben å jag över 170cm lang å vi ryms ho bra som helst i framsääti! Men vi hadd förr en ford focus å tär vart e trangt, så he beror grömt på va man har fö bil!
    Men har ni klacken på säte eller utanfyri tå? He e knaft så naan ryms å siti i saaben vår. Som lååss ska vara storan bil.
  • LCroft
    tussimamma skrev 2009-07-15 20:16:13 följande:
    Ja lovar- ha kan int va värr än min..Ida har a tex ve ti fammos å mål, baket ha föreläst åt me att ja int föstar nating å ha kombe int ti föstör na klädre å ho sko he ga till att klädre som e undi målaklädre sko va rö, å ha ha minsann måla förr. Ööööh..Faktiskt e ja sjuk å orka int å sa vi få väl si. Å så kom a jo heim nutå å va röari än rö på både byxona å pajto fast ha tydligen had måla i bara maga?? Okej, ja va ironisk ja föstås (bästa barnuppfostringsmetoden ja veit) å sa att "nämen du had jo så rätt, du ha int na föstört klädre" Å ha svara me ti gapa så he sjungd i örona min "Tror du ja gjord e me flit?" osv. San tå ja kommendera a i duschen ( i vanlig militärton ) så undra a vafö ja e så arg. Garagefönstri sprätta jä en mårn fö oss å i vintras, men he slo a sönder tå ha fik panik efter att dörn gik i baklås tå ha vänd in tid å gräva ett na på väg ti skola. Ha paniken kom efter knappa fem minuter å utan ti tänk att tilifon va i ficko. Å lillabror kom ju ut å hörd tå ha hold på ti riv heila garagi å sprang in efte papp som int henda ut föri fönstret var ett minne blott. Å baket he ha vi jo i jämnt antal repriser fått hör att vi e döv å int komber å öppnar döre fast vi gar utaföri tå ha fösöker rop åt oss Undrar ho he var efter några år? Ja tyckä he gar rikti bra me dähä småbarnstrotsi ja. Mira få gapa bäst ho vil å bete se
    Rart med barn Men precis blev han ännu billigare, han fick min gamla cykel här för en tid sedan, efter att alla femtioelva cyklar han haft gått sönder, på det villkoret att när jag behöver cykeln så får jag ta den. Bra så, har nu gått och drömt om att när jag får semester så ska jag minsann cykla... Javisst, för när han kom hem nu så hade han cyklat med en kompis som hade ramlat och sonen skulle värja undan varpå hans ishockeyklubba åkte in mellan spolarna på cykeln och han flög över styret. Skrubbsår på handen så flyga över styret tror jag vad jag vill på... Men min cykel har typ 3 spolar kvar

Där slutade jag vara pedagogisk. För det första så misstänker jag starkt att hans kompis inte alls föll med sin cykel utan att den här odågan jag har till son som vanligt lekte på.. Nåja, hänt är hänt men när skitungen dessutom försöker försvara sig med att han själv köper ny "vanne" till cykeln kom djävulshornen fram och jag hörde mig själv skratta, inget snällt gulligt mammaskratt utan mer ett hånskratt, jodå, jag får nog säkert cykla om 5 år om jag ska vänta på att han köper nåt!!! Varifrån skiter plötsligt ungar pengar? När han vet det ska han berätta för då kan jag också bli rik.

Internat skola året runt låter plötsligt lockande, väldigt lockande, i Sibirien kanske?
  • tussimamma

LCroft- ja tror di e såde gulla i ade åldern
    Känder igen ide skratti annos. Undrar vafö man blir så provocerad?

• LCroft

tussimamma:
    Säg det? Efteråt så känner man sig aningen B, lite som om man själv var lika gammal och oförståndig.

Undrar hur länge den här åldern ska hålla på? Börjar få nog

• Augustibrud

Ti läsa tussimammas å Lcrofts berättelser gör jo no att ja bäävar fö ha daan vi har 3 tonåringa i huusi

• m00min

Låter kul me tonåringa Få si ho e vaal vi oss tå fö fröken springer å smälder i döra rei tå hon int får som hon vill.

Augustibrud- nå ja tänkt ju he å Annos had vi no fått fara å byt ti en Passat Å når ha tin bejbona vaali 12kg?? E di int typ bara na måna älder än Axel?? Usch så tiden rusar iväg!

• coolabruden

alltså va har ni fö ålder på unga er tå di er såde??
    va jobbit..
    men tänk tibax på tå di valt född, va gulla di va tå fast no er di ju he seeket än ba di sko uppför se

Svar på tråden Österbottniska tråden 17