• konkelbär

Alla ni som säger att man inte kan punktförbränna fett och på så sätt bli av med kärlekshandtag...

Jag har många gånger fått höra att man inte kan punktförbränna fett och att man får lära sig leva med sina "kärlekshandtag" (då talar jag om fettet som sitter på sidan av magen ovanför höfterna).

Men så fick jag tipset att prova rockring. Så det gjorde jag. 15 minuter varje kväll med peppande upptempomusik. Redan efter första träningstillfället kände jag träningsvärk I KÄRLEKSHANDTAGEN.

Och det fungerar! Jag har förlorat flera cm över just det området och även gått ner lite i vikt.

SUVERÄNT!

• Svar på tråden Alla ni som säger att man inte kan punktförbränna fett och på så sätt bli av med kärlekshandtag...
  • flisan16

KAn jag tänka mig. Körde rockring på Wii-fit och det känns rejält i magen kan jag säga. Får väl köra det sedan när nr 3 har hittat sin väg ut

• lunkentuss

Det går inte att punktförbränna nej.
    Det är individuellt vart fetter lättast försvinner och i ditt fall verkar det vara midjan/ryggen =) Men kul att du hittat ett sätt som passar dig

• konkelbär
    himmelsflickan skrev 2009-04-24 19:35:21 följande:
    Det går inte att punktförbränna nej. Det är individuellt vart fetter lättast försvinner och i ditt fall verkar det vara midjan/ryggen =) Men kul att du hittat ett sätt som passar dig
    Tah! Jag är en typisk äppel-person, som ALDRIG får fett på rumpa eller lår utan ENBART på mage och bröst. Så jo, tydligen kan man det!
  • Frk Svår

Tja, man har ju testat detta ganska mycket och jag tror nog att vetenskapen har slagit hål på myten om punktförbränning. Ditt rockringsförsök förändrar nog inte det vetenskapen upptäckt, men grattis till att du blivit av med bilringarna!! Det är ju skitbra, även om det på intet sätt motbevisar att punktförbränning inte är möjligt

• Cachou

Det där handlar ju inte om att du punktförbrännt. Du har tränat i 15 minuter varje kväll, klart att det ger resultat pâ kroppen. Du har helt enkelt fâtt en mer vältränad kropp och blivit av med fett över hela kroppen, som märks extra mkt där du hade lite mer att ta av.

Kul att du har hittat ett bra träningssätt och att du gâtt ner i vikt iaf !

• ÄngelBängel

Om man punktförbrände skulle inte en enda av oss ha någar bröst kvar eftersom vi arbetar så mycket med armarna mest hela tiden.

Men om man tränar magmusklerna så att man får igång lite muskelspänning så drar det ju in magen och vips, snyggare midja och mage. Jag är hopplöst dålig på rockring men jag har ju absolut ingen ansats till midja så jag borde nog försöka lära mig.

• lunkentuss
    konkelbär skrev 2009-04-24 19:36:09 följande:
    Tah! Jag är en typisk äppel-person, som ALDRIG får fett på rumpa eller lår utan ENBART på mage och bröst. Så jo, tydligen kan man det!
    står fast vid mitt 1a inlägg =)
  • Grannen

Skitsamma om det punktbränner el ej! I morgon ska jag införskaffa en rockring! Låter som kul träning framför TVn!

• Frk Svår
    Grannen skrev 2009-04-24 20:48:51 följande:
    Skitsamma om det punktbränner el ej! I morgon ska jag införskaffa en rockring! Låter som kul träning framför TVn!
    Har för mig att det finns rockringar med tyngd i också...lite extra träning skadar ju aldrig
  • Grannen
    Frk Svår skrev 2009-04-24 20:50:57 följande:
    Har för mig att det finns rockringar med tyngd i också...lite extra träning skadar ju aldrig
    Hu, och jag som satt och funderade på hur jobbigt det skulle vara att rocka i en kvart! Får nog börja med en vanlig!
    Leksaksaffären nästa!
  • Fru X
    Cachou skrev 2009-04-24 19:53:43 följande:
    Det där handlar ju inte om att du punktförbrännt. Du har tränat i 15 minuter varje kväll, klart att det ger resultat pâ kroppen. Du har helt enkelt fâtt en mer vältränad kropp och blivit av med fett över hela kroppen, som märks extra mkt där du hade lite mer att ta av.Kul att du har hittat ett bra träningssätt och att du gâtt ner i vikt iaf !
    Precis!

O alla ni andra: Vänta tills ni fyller 40...
  • konkelbär
    Grannen skrev 2009-04-24 20:48:51 följande:
    Kul att kunna inspirera andra! Kör hårt!
  • Inana

Jag ska lätt köpa en rockring jag med! Fick barn för två år sedan och ser fortfarande ut som om jag är i femte månaden trots styrketräning. Rockring kanske funkar bättre...

• Grannen

Å, nu har jag köpt rockringen. Skitsvårt att få den att stanna runt midjan. Bara övning som gäller antar jag.

• jimson

Det går inte att punktförbränna! Hur man vet det är genom att man har mätt underhudsfettet på armarna på professionella tennisspelare som spelar tennis dagarna i ända och det var lika mycket underhudsfett på höger arm som vänster arm. Allt enligt Fredrik Paulún i hans bok Fettförbränning.

Svar på tråden Alla ni som säger att man inte kan punktförbränna fett och på så sätt bli av med kärlekshandtag...