• MattiViki

    Embla innan tatuering?

    Kan man ha embla innan man ska tatuera sig???
    Jag är hyperkänslig för nålar och livrädd för smärta
    Så vad händer om man lägger på embla innan?

    Det skall bli en namn tatuering på underarmen...

  • Svar på tråden Embla innan tatuering?
  • marre67

    jag har gjort en tatuering med emla på armen. Förstår ej varför man skulle bli nekad det??
    Det hjälpte något men inte så mkt, fast det gör inte spec ont att tatuera sej ändå. Huden blir ju som bedövad efter ett tag iaf.
    Skulle däremot inte våga tatuera in namn på en kille el så, OM det tar slut,,hmmm, då får man leva med namnet av sitt x på sej

    fast du kanske tatuerade in dina barns namn om du har barn TS?

  • La Lola
    TereseA skrev 2009-04-26 18:56:13 följande:
    oj så snabbt..tog du Embla?..gjorde det ont?
    Det står ju att hon inte hann ta nån Emla-salva.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • TereseA
    La Lola skrev 2009-04-26 19:05:50 följande:
    Det står ju att hon inte hann ta nån Emla-salva.
    missade jag..
    Akiim är mitt liv 071004
  • MattiViki

    Ja ja tatuerade in min dotter och sons namn
    Det gjorde faktiskt inte så ont, blev glatt överraskad
    Tatueraren hade fått en avbokning just när jag ringde så det var bara att sätta sig i bilen och åka dit

  • TereseA
    MattiViki skrev 2009-04-26 20:06:18 följande:
    Ja ja tatuerade in min dotter och sons namn Det gjorde faktiskt inte så ont, blev glatt överraskad Tatueraren hade fått en avbokning just när jag ringde så det var bara att sätta sig i bilen och åka dit
    tur..hann du inte bli så nervös..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Flisan79

    Lite sent men...fick iaf förklarat varför man inte ska använda Embla vid tattuering. Tydligen kan färgerna flyta ut mer och bli sämre eftersom att det finns ett annat substans under huden. Därför vill vissa tattuerare inte jobba med embla. De är rädda attt reultatet inte ska bli lika bra.

    Jag använde Embla vid en ryggtattuering (var innan jag visste och hos en annan tattuerare). Tycker det hjälpte lite i början och på vissa fläckar. Är svårt med större tattueringer. Den tattueringen blev ganska dålig. Tror dock det berodde mest på tattueraren men vem vet.

  • drever

    en seriös tatuerare rekommenderar inte embla inte heller vid piercing

  • TereseA

    tänkte finns ju både salva och plåster.Jag har använt plåster några ggr.Där blir ju inget alls på..utan ser ut som vanligt..sedan tvättar dem väl med sprit innan på..


    Akiim är mitt liv 071004
  • marre67
    drever skrev 2009-04-27 16:26:36 följande:
    en seriös tatuerare rekommenderar inte embla inte heller vid piercing
    Emla heter det, men varför gör de inte det? vad gör det för skillnad, att känna smärta eller inte, vad gäller tatuering iaf?
    Han jag tatuerade hos är seriös och mkt välkänd och han säger man gör som man vill, emla eller inte..
  • John22
    Crazzy skrev 2017-09-28 11:07:03 följande:
    Grattis, du har just svarat i en 8 år gammal tråd.
    Spelar ingen roll för dessa individer. Det handlar om att göra reklam för sina butiker och dylikt.
  • IngGaard

    Vet inte om det behövs, jag har aldrig vågat, men jag hoppas mina döttrar är tuffa och gaddar sig, gärna piercing också (för att chocka min kristna kusin, hehe).

Svar på tråden Embla innan tatuering?