• Anonym (Dagen efter)

Dagen efter piller, mellanblödning? Någon??

Hej har en fråååga!
    Hoppas verkligen nån kan svara.

Om man tagit ett dagen efter piller kan man få någon mellanblödning eller liknande ca en vecka efteråt?
    Har nu fått en blödning/mens, men en cykel på 18 dagar känns lite kort :S Hoppas verkligen på svar!!

• Svar på tråden Dagen efter piller, mellanblödning? Någon??
  • Anonym (Anonym)

jag tog dagen efter piller för 1månad sen och fick en blödning några dagar några dagar efter.
    Sen kom mensen ett tag efter, inte samma tid i månaden som förut. Vet inte om min cykel har blivit ändrad nu??
    Får se...

• Anonym (lilla jag)

Jag fick en lätt mellanblödning när jag tog ett D-efter. Trodde först det var mensen som kom ca 1.5 vecka tidigt men den kom sen som den skulle :)

• Anonym (Dagen efter)

Okej tack för svaren, då var det som jag trodde!
    Hoppas nu bara att mensen kommer till helgen :)

• Thaleya

Japp man brukar få en mellanblödning på några dagar och sedan så kommer mensen ungefär en vecka efter den egentligen borde kommit.

• Anonym (Varför)

varför blöder man efteråt man tagit dagenefterpilla e de för man varit gravid då ???

• Thaleya

Anonym (Varför) skrev 2009-05-04 14:14:01 följande:

varför blöder man efteråt man tagit dagenefterpilla e de för man varit gravid då ???
    Nej man blöder ut det obefruktade ägget. Precis som en tidigare mens, för att ägget inte ska hinna befruktas.
  • Anonym

varför jag blödre inget alls efter den ? jag tog den 27 april inget blödning alls sitter och vänter på mens ,har testat negtiv .

• Thaleya
    Anonym skrev 2009-05-07 09:55:52 följande:
    varför jag blödre inget alls efter den ? jag tog den 27 april inget blödning alls sitter och vänter på mens ,har testat negtiv .
    hmm antingen är du gravid och det är för tidigt att testa eller så hade du inte något ägg den månaden eller nått annat knas. Vänta och testa igen.
  • Anonym

jag tog tabletten då var inte tiden för min ägglossning ,men jag tog det för säkerhets skull ,hade ägglossning den 20 april jag tog tabletten veckan efter ,men sen igår har jag börjat få slemmig blodblandad som slempropp typ vad kan det vara ?

men jag mår faktiskt illa också men jag har testat flera gånger och morgon urin och jag vet att när jag är gravid det visar sig fort på en gång ,så jag ska se...

• Petra med små
    Thaleya skrev 2009-05-05 02:05:34 följande:
    Anonym (Varför) skrev 2009-05-04 14:14:01 följande:
    Nej man blöder ut det obefruktade ägget. Precis som en tidigare mens, för att ägget inte ska hinna befruktas.
    Jag blödde ganska mycket efter mina piller, men jag fick en son. så jag blödde inte ut varken obefruktade eller befruktade ägg.....men det är jag ju enormt tacksam för idag förstås
  • Thaleya

Petra med små skrev 2009-05-08 08:08:30 följande:

Jag blödde ganska mycket efter mina piller, men jag fick en son. så jag blödde inte ut varken obefruktade eller befruktade ägg.....men det är jag ju enormt tacksam för idag förstås
    Oj det var ovanligt, vad är det man blöder då?
  • Petra med små
    Thaleya skrev 2009-05-08 14:07:02 följande:
    Petra med små skrev 2009-05-08 08:08:30 följande:
    Oj det var ovanligt, vad är det man blöder då?
    jag har absolut ingen aning
  • Thaleya

Petra med små skrev 2009-05-08 14:11:36 följande:

jag har absolut ingen aning
    kroppen är underlig ibland.
  • Petra med små

kanske blöder man ut de slem och skit som äggen gillar att gegga in sig i?

• Thaleya

Petra med små skrev 2009-05-08 14:16:49 följande:

kanske blöder man ut de slem och skit som äggen gillar att gegga in sig i?
    Möjligtvis :S eller så hade du bara extremt mycket mys runt ditt barn så det klarade sig :D
  • Petra med små
    Thaleya skrev 2009-05-08 14:22:50 följande:
    Petra med små skrev 2009-05-08 14:16:49 följande:
    Möjligtvis :S eller så hade du bara extremt mycket mys runt ditt barn så det klarade sig :D

det var ingen rolig graviditet. först var jag så ledsen, ville inte ha en till bebis så tight. sen när man ställt in sig på en liten och såg fram emot att få en så blev man tokorolig att den skulle bli neongrön eller blinka i mörkret pga dagenefterpillerna......
  • Thaleya

Petra med små skrev 2009-05-08 14:27:34 följande:

det var ingen rolig graviditet. först var jag så ledsen, ville inte ha en till bebis så tight. sen när man ställt in sig på en liten och såg fram emot att få en så blev man tokorolig att den skulle bli neongrön eller blinka i mörkret pga dagenefterpillerna......
    haha jag förstår det, men det står ju att det inte påverkar om man redan är gravid. :) Fast man blir väl orolig ändå såklart, jag har också tänkt så att om jag redan är gravid så kan det väl ändå inte vara bra att ta pillret.
Svar på tråden Dagen efter piller, mellanblödning? Någon??