• flygare

rödflammig av miniderm+ illaluktande öron

Hej
    min son har eksem i ansiktet och jag har blivit rekommenderad miniderm av bvc, men han blir alldeles rödflammig av den och det torra försvinner inte. Ska till bvc idag men tänkte höra om någon annan reagerat på den salvan

Sen har min son börjat klia sig jättemycket på öronen och det luktar jätteilla ur dem, vet ni vad det kan vara?

Tack på förhand
    Tessan

• Svar på tråden rödflammig av miniderm+ illaluktande öron
  • Helly78

Kanske han är allergisk mot Minidrem? Jag är inget expert men jag gissar..

• flygare

Hej
    tack för tipset talade precis med bvc ska dit kl 10.00

• flygare

Tack snälla för alla tips, William är mitt första barn så jag kan ingenting. Ska till bvc klockan 10.00 idag.

Tessan

• himla

min son har också eksem.. har en massa salvor hemma då jag inte tyckte att miniderm funkade bra... prova dig fram mellan olika varianter å i mitt fall så är det olika hur mycket eksem det är för dagen å då kanske en annan salva passar bättre än den man hade igår (om du förstår).

Här är några salvor jag provat!

Miniderm - lätt att smörja men inget vidare resultat
    Idomin -Vanlig hemma salva.. svår att smörja å inget direkt resultat
    Propyless - bra å lätt att smörja in med... men dålig att få BORT eksemet med !
    Locobase Repair (superbra, funkar suveränt på torr hud, men svår att smörja in!)
    Bepanthen (passar nog bäst med röd rumpa )

Mildison lipid 1% ( med hydrocortison i) användes bara efter prat med bvc... men den är verkligen superbra när det är som värst. 2ggr dagligen i en vecka, tillsammans med en annan salva under dagarna!!! Fråga på ditt BVC efter den!!!

*Ang öronen... kan det inte va öroninflammation ?!? har han vart snuvig....?? Ring BVC !

Lycka till....

• Tarren

Hmmm, luktar det i öronen?? Har aldrig varit med om det, men däremot så har det luktat illa bakom öronen, nån gång när hon var mindre. Det har samlats en massa klägg, gammal kräka odyl om man har slarvat med tvättningen nån dag *fy skäms på mig*

• miss sara

prova med canoderm för den e jättebra kräm,. man behöver inte ta så mycket som man får göra med miniderm. sen funkar den mycket bättre,, min dotter är 5 år och har haft ekesem sen hon föddes... hade miniderm till början och fick använda mer kortison än vad som sas att man skulle.. sen i januari i år fick jag canoderm och det blev genast mindre kortison, prova med den

• ccamilla

Hej, vi hade exakt samma sak. Illalukt i öronen, lite svampaktig lukt. Ebba hade skorv och eksem över hela kroppen så även i ansiktet. Här konstaterades mjölkallergi, inte för att din son har det men det kan vara värt att kolla upp. Vi använde Essexkrämen till Ebba enl läkares rekommendation och eksemen har blivit mycket bättre.

Miniderm hjälpte inte ett smack!

kram camilla

Svar på tråden rödflammig av miniderm+ illaluktande öron