• Calandivaa

Snorsug?

Vad köper man en sådan? Typ en boll med en pip på? Någon som vet vad jag menar?

• Svar på tråden Snorsug?
  • RiNan

Jag köpte våran på ica maxi, på napp och blöjsektionen. Den är ingen lyxvariant men superbra.

• Calandivaa

Okej får kolla där :) Fast det är ju lite långt bort, undrar om den kanske finns på apoteket? Hmm.. Lite närmare :P

• Missimo84

Vi köpte en näsfrida på babyproffsen.

• Missimo84
    Calandivaa skrev 2009-04-26 11:53:15 följande:
    Oh, är det så det heter :P Vad kostar dom ungefär?
    Haha, oj, det har jag ingen riktigt koll på. 79 kr tror jag,men det kan vara helt fel. Tete och googla och se om du får några priser... Eller kolla om de har den på www.babyland.se
  • TheMother
    Calandivaa skrev 2009-04-26 11:53:15 följande:
    Oh, är det så det heter :P Vad kostar dom ungefär?
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259-1.html

Köpte våran i lokala barnvagnsbutiken, bättre än snorsugen som du beskrev. Fast iofs, är barnet snorigt men är bortlämnat och barnvakten måste fixa bort snoret känns det nog mer hygieniskt med den du beskrev, om nu personen får in snitsen (svårt tyckte jag). Så bäst är nog en av varje, tycker jag.
  • TheMother
    TheMother skrev 2009-04-26 11:59:41 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259-1.html Köpte våran i lokala barnvagnsbutiken, bättre än snorsugen som du beskrev. Fast iofs, är barnet snorigt men är bortlämnat och barnvakten måste fixa bort snoret känns det nog mer hygieniskt med den du beskrev, om nu personen får in snitsen (svårt tyckte jag). Så bäst är nog en av varje, tycker jag.
    Oj, helt fel länk, missade visst i kopieringen. Här kommer rätta:
    www.nasalprodukter.se/
  • Missimo84

Ja enda problemet med näsfridan är att min son inte är så förtjust i att man pillar vid hans näsa

• Omorfia

Jag kör med en sån där orange gummituta som man får med i Revaxörförpackningen för att suga ut vaxproppar med. Funkar kanon. Finns på Apoteket.

• Zezana

Den där bollen som var vanlig förr har dom slutat sälja på apoteket, för det visade sig att den inte var bra för barnen.. (sa dom till mig när jag frågade efter den) Så vi köpte en näsfrida på babyproffsen, som vi är väldigt nöjda med.. Spraya ett par gånger med koksaltlösning & sedan är det bara suga ur snoret..

Näsfridan finns i alla barnbutiker tror jag, kostar ca 70 - 80 kronor..

• Omorfia
    Zezana skrev 2009-04-26 14:09:08 följande:
    Den där bollen som var vanlig förr har dom slutat sälja på apoteket, för det visade sig att den inte var bra för barnen.. (sa dom till mig när jag frågade efter den) Så vi köpte en näsfrida på babyproffsen, som vi är väldigt nöjda med.. Spraya ett par gånger med koksaltlösning & sedan är det bara suga ur snoret..Näsfridan finns i alla barnbutiker tror jag, kostar ca 70 - 80 kronor..
    Till mig sa de att den var svår att hålla ren..
  • Zezana

Det kan jag visserligen tänka mig att det stämmer, näsfridan är juh bara koka.. Mysko dock att dom säger olika

Omorfia skrev 2009-04-26 14:22:06 följande:
    Till mig sa de att den var svår att hålla ren..
  • Calandivaa

Jo jag tänkte på en sån som Revaxör grej!

Svårt att hålla ren? den har väl ett hål i botten? Eller man kan öppna den? :P

hmm, kollade på den näsfridan fast det såg ju komplicerat ut, blåser man ut snoret?

När kan man börja använda en sådan?

• TheMother
    Calandivaa skrev 2009-04-27 22:25:25 följande:
    Jo jag tänkte på en sån som Revaxör grej! Svårt att hålla ren? den har väl ett hål i botten? Eller man kan öppna den? :P hmm, kollade på den näsfridan fast det såg ju komplicerat ut, blåser man ut snoret? När kan man börja använda en sådan?
    Man suger ut snoret med en Näsfrida. Är ett filter som gör att man själv slipper få det i munnen dock :D
    Den tror jag man ska kunna använda från början , inte läst nåt annat.
  • Zezana

Näsfridan kan man använda redan från början & det ser mer invecklat ut än vad det är.. Man sätter helt enkelt ena delen i närborren på barnet & andra delen i sin egen mun & sedan suger man in snoret i näsfridan.. Hur enkelt som helst !

Dock inte så poppis (iaf inte här, sonen hatar den) Men den är verkligen guld värd när det är snorigt.. Enkel att använda, enkel att göra ren..
    Tänk dock på att spraya med koksaltlösning innan, så snoret löses upp..

• Virrpirr

Vi var till apoteket och skulle köpa en snorsug, då sa de att de inte hade det eftersom det inte rekommenderades längre. Utan man skulle istället köra med koksalt och högläge.

Kommer nog köpa en näsfrida om jag hittar en iallafall...

• Zezana
    Virrpirr skrev 2009-04-28 10:05:43 följande:
    Vi var till apoteket och skulle köpa en snorsug, då sa de att de inte hade det eftersom det inte rekommenderades längre. Utan man skulle istället köra med koksalt och högläge. Kommer nog köpa en näsfrida om jag hittar en iallafall...
    Näsfrida finns i alla barnbutiker (babyproffsen, barnens hus osv) 79:- tror jag dom kostar normalt, barnens hus här i sundsvall säljer dom just nu för 69:- (vet inte om det gäller överallt eller om det bara är här)
Svar på tråden Snorsug?