• Lena1979

Var hittar man BH:s i större storlekar?

Jag har problem att hitta BH:s och sport-BH:s.

Är det någon som har tips på var man kan tänkas hitta och hur man räknar om BH-storlekar?

Jag har 70G. Jag är intresserad av vanliga BH:s.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-15 15:11
    Detta är vad jag söker. Pris är ointressant.

° 70G-H
    ° Enfärgade
    ° Hel kupa eller nästan hel kupa.
    ° Minst 3 hyskor i höjdled bak.
    ° INTE push-up.
    ° INTE spets.
    ° INTE vadderat.

• Svar på tråden Var hittar man BH:s i större storlekar?
  • Lena1979

Det fanns en BH där storlek upp till 70 G fanns och det var en push-up. Jag vill nog hellre platta till dem än trycka upp dem. :)
    Men jag tackar ändå för tipset. :) Det kan ju dyka upp ngt där senare. tack tack!

• Lena1979

Tyvärr har inte ALLA det. Twilfit har inga i så stora storlekar till exempel. Det är mkt sällan specialbutikerna har just 70G. Jag har varit i massor av butiker, jag har bett om hjälp och de har sagt "det är bara den här vi har i den storleken". Kul att ha en att välja på. :(
    När det går upp till lite större kupor så finns det sällan 70.

• Lena1979

MissingLink: Har du koll på hur man räknar om? Det verkar vara en bra sida. Tack! :)

• Lena1979

bambigirl: Jag bor i Uppsala och i de tre jag varit i (var av en av dem är en Triumph) så har jag hittat en enda BH. Personalen var dessutom väldigt otrevlig mot mig. Det var hemskt. Jättetråkigt.
    Vilken har du varit i i Uppsala? Jag kanske kan ge det en chans till. :)

• Lena1979

karet: Change har jag varit på och där har jag hittat några men de har varit ganska dålig kvalité på. Tyckte de var skitbra först. Var överlycklig för att jag hittat en butik som hade ngt för mig. Men de blev sladdriga bara efter ngn månad. :( Trist. Nu har vi flyttat och då finns de inte här så jag har inte gett det ngn mer chans. Men nästa gång jag är i närheten får jag kanske ta en titt. :) Tack för tipset.

• Lena1979

Kungsbhn var ett av de ställen som var otrevliga.
    Har inte varit på den nyöppnade på vaksalagatan så det ska jag kolla upp. Tack. :)

• Lena1979

bambigirl: Jag är inte på stan jätteofta heller. :) Visste inte ens att det fanns en på vaksalagatan så jag får dra dit och kolla. :)
    Tack för tipset m sport-BH. Det är ju hopplöst i vanliga fall. :) Jag gillar att sy så det blir ju jättebra.
    Fast det irriterar mig att jag ska behöva köpa saker och sedan sy om dem. Grr

• Lena1979

Hade de? Jag får kolla igen. :)

• Lena1979

Tack AnnaSvea! De säljer den på ett ställe i Uppsala där jag bor. Ska kolla upp det redan i morgon tror jag.

• Lena1979

Roligt att många skriver. :)

Jag var på Kungs-BH:n idag för att kolla upp den där sport-BH:n någon tipsade om. De var lika snorkiga som förra gången jag var där. De fullständigt ignorerade och undvek mig. Jag vill inte gå dit igen. :(

Ja vet inte om man vågar handla på nätet. Man kanske ska prova i alla fall.

Att betala under 250kr för en BH har jag lagt bakom mig för många år sedan. För 350kr brukar man kunna hitta bra kvalité problemet är bara det här med storlekarna.

Jag vill INTE ha spets eller push-up och det brukar snäva in möjligheterna från 5 till 1 BH. Så om ni letar BH:s i stora storlekar som har spets och är typ push-up-modeller så finns det ju faktiskt mer att välja på.

Ja, ofta har de stora kupstorlekar och har man 80 eller mer så finns i princip allt.

• Lena1979

Har inte hittat några att köpa på nätet. Hittade en men den var slut i lager. Typiskt! :/

Jag hittade i förra veckan en Sport-BH som jag inte vet än om den är bra men ska provade så snart tillfälle ges. Hittade också en bra vanlig BH. Tyvärr var jag tvungen att köpa en spets-BH och det är jag inte alls förtjust i men det var den enda modell som funkade. :/

Det var på Change. De hade rea för medlemmar, 50%. Det var bra. :)

Fick dock gå upp en storlek. Från 70G till 70H. Hur ska det sluta?

• Lena1979

Miss Obsessive: Där har de inte så stora storlekar. Jag går alltid in där och frågar. De säger "Nej tyvärr har vi inte så stora storlekar" :/ Tråkigt. Kanske har det hänt ngt det senaste halvåret iofs.

Nästan allt jag ser på nätet är en massa spetstjafs och det vill jag inte ha. : ) Jag vill ha en vanlig, inget push eller larviga färger å så. :)

Någn som sett? :)

AURYN: Ska kolla upp ebay

Fåret Shaun: Lindex har jag aldrig sett upp till G eller H dessutom har de då sällan 70 runt om.
    Miss Mary of Sweden verkade inte heller ha min storlek. Men tack för tipset ändå. :)

Annan: Kanske skulle jag ha möjlighet men frågan är om de verkligen har min storlek. Är det värt att åka liksom. :) De butiker som har min storlek har ofta, till och med väldigt ofta slut på min storlek."Vi har flera modeller i din storlek men de är tyvärr slut"

• Lena1979

Tilda84: Kollade Sally och sara precis och det var där jag hittade en som verkade bra men de var slut. :/

Luscious: Tactel-BH? Jag glömmer alltid bort vad min storlek är i UK-stolek så figleaves blir svår att kolla på. Dumt. Känner du till ngn size-omräknare? Kanske har ngn skrivit om det tidigare i tråden. Ska kolla det. :)

• Lena1979

Luscious: Aha. Det låter ju bra. :) Tack för tipsen.

• Lena1979

Den fanns dessutom i Uppsala där jag bor. :) Fast jag har för mig att jag har kollat med dem. Hm? Får kolla upp.

Svar på tråden Var hittar man BH:s i större storlekar?