• Behemot

Har du en Soda Streamer?

Jag funderar på att skaffa en men jag har inte bestämt mig än.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en Soda Streamer?
  • Angels Fall First
    LyNxQ skrev 2009-04-27 10:12:47 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-04-27 07:17:00 följande: Du kanske skulle starta ett eget företag och sälja bubbelvatten med olika smaker?
    Det kanske skulle vara idé om jag blir av med det jobb jag redan har *börjar planera*
    People like you are the reason people like me need medication
  • tisteln

Nej!!
    Vi räknade på vad skillnaden skulle bli mellan köpt mineralvatten och att använda en soda stream. Det blev dyrare med att köpa kolsyretuben till soda streamern än att köpa mineralvatten på ica..

• framsteg
    tisteln skrev 2009-04-27 17:08:57 följande:
    Nej!!Vi räknade på vad skillnaden skulle bli mellan köpt mineralvatten och att använda en soda stream. Det blev dyrare med att köpa kolsyretuben till soda streamern än att köpa mineralvatten på ica..
    Första tuben (patronen), ja... men sedan? En tub räcker till ca 60 l vatten, men säg att det är 50 l för att räkna lite lägre. 50 liter motsvarar ca 33 st 1,5 l flaskor. Säg att du köper ICAs mineralvatten som kostar ca 10:- då blir det ca 330:- för motsvarande antal flaskor. När den första patronen lämnas in är det pant på den och en ny kostar ca 80 (någon i tråden betalade nog ännu mindre). Om vi nu enbart räknar på att ni gjort slut på en tub och är på andra tuben så kostar det ca 1,6 kr liter på hemmabrusat (räknat att man får ut 50L/tub och att tuben kostar 80kr).

Visst - första tuben är dyr(are), men - i längden lönar det sig om man dricker mycket kolsyrat vatten!

...sen är jag glad och nöjd över att slippa bära hem vatten från butiken när jag har bra vatten i kranen som jag kan bubbla.
  • emmsan123

Jag tycker att det blir godare vatten hemma än det man köper. Sen slipper man alla salter och mineraler som finns i köpevatten. Miljövinsten tycker jag är ett gott skäl också.

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Ulli
    emmsan123 skrev 2009-04-27 19:45:40 följande:
    Jag tycker att det blir godare vatten hemma än det man köper. Sen slipper man alla salter och mineraler som finns i köpevatten. Miljövinsten tycker jag är ett gott skäl också.
    Håller med, miljövinsten är också en del i beslutet. Jag är helnöjd med min
  • Mandel

Vi dricker så väldigt lite läsk eller kolsyrat vatten här hemma så skulle vi skaffa en sådan skulle bara konsumtionen av läsk öka och det ser jag ingen anledning till att den ska göra

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • MyFine

Har funderat på att skaffa en.
    Hur mycket kostar patronen första gången? Är den tokdyr?

• Tecken
    MyFine skrev 2009-04-27 19:57:05 följande:
    Har funderat på att skaffa en. Hur mycket kostar patronen första gången? Är den tokdyr?
    Runt 200kr.
  • ThisIsMe

Nej, det har jag inte. Förklara gärna för mig varför man vill förstöra vattnet.

• Majakattan

Vi fick en som gemensam present och vi använder den många gånger om dagen. Går den sönder köper vi genast en ny den är kanon.

• Fille Fjonkan

Igår lyckades vi skaffa en påfylld patron. Gott med bubbelvatten!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Lia85

Ja, fick i juklapp för 1½ år sedan. Den används flera gånger dagligen. Både sonen och jag gillar kolsyrat vatten. Jag varvar med köpt, vill ha fler smaker, men avskyr de söta. Anände den med jordgubb och citron (?) i allt mitt vatten. Skulle önska att det fanns fler smaker för mineralvatten. Lime/citron är jag inte så förtjust i...

• Mozarts Nachtmusik
    tisteln skrev 2009-04-27 21:09:15 följande:
    Det finns läskbackar för 10:- ...
    är väl vid erbjudanden som " handla för 300 och... ", eller finns det någon affär som säljer bara back med vaten/läsk för 10 kr och ingen pant?
    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
Svar på tråden Har du en Soda Streamer?