• Schnooglewookiemush

Ställ era frågor om Familjeliv till oss guider!

• Svar på tråden Ställ era frågor om Familjeliv till oss guider!
  • EllieMay
    Add3 skrev 2009-05-01 00:51:04 följande:
    Jo, jag har förstått att det förekommer, men med 'bilder på änglabarn' kan ju även betyda att det är bilder på numera döda barn. Därför frågar jag FL.
    Ja det är ju kruxet, för vissa barn kan ju avlida i magen och man då tar kort på ett avlidet barn, andra gånger kan dt röra sig om kort på barn som sedan avlidit. Så änglabarn kan på så sätt inbegripa ett kort på ett levande barn eller ett avlidet. Hör med FL så det inte blir något knas, har aldrig reflekterat över det där.
    Jag älskar att vara mamma, så lyckligt lottad som fått min son
  • LillaZ

Jag är inte guide, men kanske får svara ändå?

Mappen heter ju starka bilder och man kan inte länka till bilderna där t.ex för att folk som inte vill ska behöva se "otäcka" saker..Ja, den får innehålla bilder på avlidna barn. Man väljer ju själv om man vill gå in under någons starka bilder.

• EllieMay
    LillaZ skrev 2009-05-01 01:03:35 följande:
    Jag är inte guide, men kanske får svara ändå?Mappen heter ju starka bilder och man kan inte länka till bilderna där t.ex för att folk som inte vill ska behöva se "otäcka" saker..Ja, den får innehålla bilder på avlidna barn. Man väljer ju själv om man vill gå in under någons starka bilder.
    Klart du får svara
    Jag är som sagt inte helt inne på starka bilder, då jag själv aldrig använt mig av den mappen, men som du skrev har jag också för mig att det är OK med kort på avlidna barn. Man kan ju som sagt inte länka till bilderna samt att man själv avgör om man vill in och kika i den mappen eller ej.
  • Gung Ho
    LillaZ skrev 2009-05-01 01:03:35 följande:
    Jag är inte guide, men kanske får svara ändå? Mappen heter ju starka bilder och man kan inte länka till bilderna där t.ex för att folk som inte vill ska behöva se "otäcka" saker..Ja, den får innehålla bilder på avlidna barn. Man väljer ju själv om man vill gå in under någons starka bilder.
    Denna 'vidlyftiga' policy är ju väldigt konstig om man ser till FLs i övrigt låga tak vad gäller att uttrycka sig i forumet.

Men då vet jag iaf vad som gäller, om ingen annan med högre rang anser ngt annat.
  • EllieMay
    Add3 skrev 2009-05-01 01:06:45 följande:
    Denna 'vidlyftiga' policy är ju väldigt konstig om man ser till FLs i övrigt låga tak vad gäller att uttrycka sig i forumet.Men då vet jag iaf vad som gäller, om ingen annan med högre rang anser ngt annat.
    Nämen
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

*leker guide*  se punkten starka bilder

Allmänna bildregler
    Upphovsrätten
    Alla bilder som du lägger upp måste vara tagna eller skapade av dig som är medlem, i syfte att upprätthålla upphovsrättslagen. Bilder som du köpt eller på annat sätt förvärvat och där ni tillgivits tydliga rättigheter som medger återpublicering på internet kan vara OK, men Familjeliv förbehåller sig rätten att neka eller ta bort bildmaterial som redaktionen anser tvistigt eller som vållar konflikter mellan barnets föräldrar/vårdnadshavare. Varumärken eller andra registrerade figurer får inte användas såvida ni inte själva äger rättigheterna till avbildningen. Provocerande material
    Bilder får inte vara stötande, osmakliga eller avbilda något som kan ge sexuella, rasistiska, etniska eller religiösa anspelningar på ett olämpligt sätt. Nakna barnbilder
    Bilder som avbildar nakna kroppar är strängeligen förbjudna att publicera, t.ex. bilder på barn som badar eller leker på stranden. Risken är mycket stor att bilderna kan stjälas och återpubliceras på porrsajter och andra sexuellt inriktade media. Starka bilder
    Bilder som kan vara känsliga för en del besökare måste placeras i mappen märkt "Starka bilder" vilket gör att dessa bilder inte går att direktlänka från andra platser och tjänster. Denna mapp är bl.a. lämpad för bilder på änglabarn.
  • Suck och suck

Va, varför har man guider? Min fråga då.

• car
    Suck och suck skrev 2009-05-01 02:18:13 följande:
    Va, varför har man guider? Min fråga då.
    guider har bara funnits på fl i en vecka.

Vi är främst här för att hjälpa till med funderingar man kan ha angående fl.

Inte några tekniska frågor, så får man vända sig till supporten, men frågor man kan ha - främst om man är ny - t ex hur man siterar ett inlägg, hur man ändrar sin status osv
    ♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • Boothwalker
    Add3 skrev 2009-05-01 00:51:04 följande:
    Jo, jag har förstått att det förekommer, men med 'bilder på änglabarn' kan ju även betyda att det är bilder på numera döda barn. Därför frågar jag FL.
    Min gissning är att du kan ha bilder på barn som togs när de var levande vart du vill men om de togs efter att de dött ska de vara i starka bilder. För det kan ju inte vara känsligt att se bilder som är tagna av levande personer som dött efter att bilden togs. Då skulle ju folk inte kunna kolla i historieböcker och sånt =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Thaleia

Ja, som det har svarats tidigare så får det förekomma bilder på döda barn i mappen starka bilder. Jag vill minnas att den här mappen kom till efter väldiga diskussioner här på FL då en del hade bilder på sina döda barn i sitt galleri och en del som tittade in tog väldigt illa vid sig. Efter det här uppkom mappen "starka bilder" så att folk kunde ha sina bilder där istället.

Svar på tråden Ställ era frågor om Familjeliv till oss guider!