• Anonym (vad?)

Feber, yrsel och skakningar i kroppen!

Igår kväll så började jag känna mig smått yr (lågt blodtryck) och hade haft diarre på kvällen, så jag lade mig för att sova.
    Då började jag frysa jättemycket och kroppen började skaka okontrollerat.

Jag tänkte att det bara var från överansträngning eller något och att det skulle gå över, men det gjorde det inte. Efter en stund gick jag upp för jag kunde inte ligga ner mer och då såg jag att mina naglar på händerna var helt blåa.
    Jag fick feber och den var på 39 grader.

Jag tog en varm dusch och det gjorde allting bättre, sen när jag vaknat på morgonen var det över och jag kände inte av någonting.

Har nån en aning om vad det är? Jag ska ringa sjukvården, men jag vill gärna ha ett hum om vad det kan vara...

• Svar på tråden Feber, yrsel och skakningar i kroppen!
  • Anonym (vad?)

jag puffar lite...

• Anonym (vad?)

finns det INGEN som vet vad det kan vara?

• Anonym (orolig)

feber kan man ju ha av många anledningar, då brukar man ju dessutom frysa så det låter ju inte konstigt. inte heller att varm dusch hjälpte. Men blå naglar låter verkligen inte bra! det tyder ju på syrebrist. jag funderar på om det kan ha varit något med hjärtat. du måste kolla det fort.

• Anonym (vad?)

Jag är ganska ung, så att det skulle vara något med hjärtat är kanske inte så troligt... naglarna fick tillbaks färgen sen också efter den varma duschen, så jag tror att de blev blåa pågrund utav att kroppen trodde jag frös, på grund utav febern kanske. Men det som oroar mig är varför detta kom så plötsligt, vad kan ge såna symptom?

Jag hade inte ätit eller gjort något konstigt, det enda var att jag råkade ta 2 tabletter väldigt tätt av en naturmedicin gjort på pollenextrakt (jag är pollenallergiker) men det stog på förpackningen att även personer med allergi tål den... Hmm? :/

• Anonym (orolig)

jag får bara den känslan efer som du kände dig yr, hade diarré och fick blå naglar och frös. :S

• Anonym

hade du mens under den tiden och tampong i så låter det faktiskt som toxic chock syndrome. KOlla upp det för det kan vara livsfarligt.

• Anonym (vad?)

Tack för era svar men det visade sig att det var feberfrossa jag fått, som följd av en bröstinfektion, är frisk nu.

Svar på tråden Feber, yrsel och skakningar i kroppen!