• Lilaa

Jag "slog " min 3 åring!

tillit71 skrev 2009-04-27 07:35:35 följande:
    Om personalen gör sitt jobb riktigt lär dom säkert lyssna på flickan och gör en anmälan till socialen. Det är deras skyldighet. Det är bara att säga sanningen. Lycka Till.
    Nej personalen kommer ej att anmäla efter en gång till socialen MEN de kommer nog följa upp och ev dokumentera. Frågar personalen så säg som det är. Jag tycker såklart det var fel att slå till henne men det är inte så farligt tycker jag. Viktiaste är ju att du förstår att det var fel så att du inte gör om det igen . Prata med din dotter på kvällen och säg förlåt till henne och förklara att det var fel av dig och förklaraa varför det blev så.

Jag tycker inte du är en hemsk mamma. Vi är bara människor som kan göra fel. Det viktigaste är ju att du förstår att det var fel, kan säga förlåt aldrig göra om det och gå vidare med era liv.

Ett tips för att det ska gå smidigare på morgonen är att ni tillsammans lägger fram kläder på kvällen som hon ska ha på morgonen. Vägrar hon igen på morgonen att klä på sig så låt henne gå till dagis med pyjamasen på så kan ju personalen byta på henne sen.
  • Lilaa
    Anonym skrev 2009-04-27 07:49:51 följande:
    Vet inte hur jag ska möta de imorgon när jag lämnar henne igen. Hur jag ska se de i ögonen. Reaktionen
    Vem hämtar henne idag då? Jag tycker du ska vara som vandlig och ta det lungt. Alla gör misstag och det var inte så farligt tycker jag. Hur hårt slog du?
  • Lilaa

Nej jag tror inte de dömmer heller, de har nog varit med om värre. Om detta är en engångsgrej så kommer ingen utredning att ske men de kanske måste dokumentera detta iallafall och ev ha ett möte med dig. Men var som vandlig och säg som det är så kommer det bli bra. Oroa dig inte.

• Lilaa

Tycker många överdriver i denna tråd. Tycker också det är fel att slå ett barn och självklart gick ts över gränsen men jag tycker inte det är barnmisshandel. Jag tror inte flickan kommer få men för livet av detta men det beror ju på hur man hanterar det. Förklara för flickan och säg fölåt och ta på dig hela skulden för händelsen men låt det stanna där sen, håll inte på och älta detta sen säg förlåt, prata med flickan. Prata med peronalen sätt sen punkt över det hela och förök lägga upp strategier för hur du ska hantera detta nästa gång.

Tycker du ska gå lite tidigare till förskolan imorron och prata med någon i personalen som någon skrev börja med att fråga hur var flickans dag igår, vi hade bråkat på morgonen och jag blev oroligt etc etc. Nämnder personalen nått om slaget så berätta då.

Lycka till

• Lilaa

Berätta hur det gått TS. Sa personalen nått till din man när han hämtade flickan?

Berätta hur det går imorgon när du lämnar flickan på dagis.

Och glöm inte att krama din flicka ikväll och säg förlåt. Gör sen ingen stor grej av det.

Många i tråden anser att det är barnmisshandel att på en dask på armen som måste anmälas för att flickan sa det till fröknarna och jag håller med om att TS gick över gränsen men hon är ångerfull och kommer inte göra om det, hoppas jag.

Förskolepersonalen har anmälningsplikt men inte efter ett utalande EN gång. Hur många barn hittar inte på grejer? ska personalen gå och anmäla varje förälder? Nej jag är utbildad barnskötare och det är troligare att personalen i första hand ska bilda sig en helhetsbild av familjen och de måste dokumentera för att få bevis till en anmälan sedan SKA de prata med föräldrarna om det och berätta att de ska göra en anmälan om de nu beslutar att anmäla, vilket jag inte tror i detta fall.

• Lilaa

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:16:30 följande:

O treåringen får sin vilja igenom igen... kalas, verkligen!
    Vad menar du med att treåringen får sin vilja igenom? Jag tycker iallafall att en treåring har rätt att få välja sina kläder inom vissa ramar då och hellre att flickan kommer till dagis med pyjamasen på än ett slag på armen. Ibland får man välja sina strider.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!