Jag "slog " min 3 åring!
tillit71 skrev 2009-04-27 07:35:35 följande:
Om personalen gör sitt jobb riktigt lär dom säkert lyssna på flickan och gör en anmälan till socialen. Det är deras skyldighet. Det är bara att säga sanningen. Lycka Till.
Nej personalen kommer ej att anmäla efter en gång till socialen MEN de kommer nog följa upp och ev dokumentera. Frågar personalen så säg som det är. Jag tycker såklart det var fel att slå till henne men det är inte så farligt tycker jag. Viktiaste är ju att du förstår att det var fel så att du inte gör om det igen . Prata med din dotter på kvällen och säg förlåt till henne och förklara att det var fel av dig och förklaraa varför det blev så.
Jag tycker inte du är en hemsk mamma. Vi är bara människor som kan göra fel. Det viktigaste är ju att du förstår att det var fel, kan säga förlåt aldrig göra om det och gå vidare med era liv.
Ett tips för att det ska gå smidigare på morgonen är att ni tillsammans lägger fram kläder på kvällen som hon ska ha på morgonen. Vägrar hon igen på morgonen att klä på sig så låt henne gå till dagis med pyjamasen på så kan ju personalen byta på henne sen.