Inlägg från: HejhejMonica |Visa alla inlägg
  • HejhejMonica

Jag "slog " min 3 åring!

Gör de en anmälan om en mamma slår barnet på armen???
    Ok det kanske de gör, hur hårt slog du ts?
    Jag kommer ihåg för nån dag sen då min dotter hade en insekt på armen o jag slog bort den på hennes arm, blev rädd själv. då skrek min dotter, mamma slår mig.

Var ju inte alls meningen, skulle ju slå bort djuret.

• HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:38:47 följande:
    Tar de verkligen det på allvar när en 3 åring säger nåt sånt?
    Hur hårt slog du? Och du borde nog ringa till dagis, och säga som det är, berätta hela historien. Jag tror inte de anmäler nu, men om det upprepar sig så görs det nog en anmälning.
  • HejhejMonica

Äsch förstår att du mår skit ts. Jag mådde skitdåligt när jag svor och skrek åt min dotter när jag var stressad ie n affär o hon sprang bort hela tiden.
    Det finns skitjobbiga situationer, men känner du att det är jobbigt, så sök hjälp.
    Ingen mår bättre av att du också mår dåligt

• HejhejMonica

Anonym (***) skrev 2009-04-27 07:43:57 följande:

Om ett barn berättar på förskolan att det blir slaget hemma så är skolan skyldig att anmäla. Jag förutsätter att även personalen på TS förskola är utbildade och medvetna om detta.
    oki oki. det är ju bra att de berättar. Men många 3 åringar har fantasi med? men det beror kanske på HUR barnet berättar saker
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:45:21 följande:
    Nej, jag slog inte hårt. Absolut inte. Hon var trött imorse och allt var fel, jag kände mig stressad och inte nog med det så är jag i 3 månaden med vårt andra barn. Min 3 åring är väldigt besämd och får för det mesta sin vilja igenom. Imorse hjälpte inget jag sa.............
    Har haft flera såna morgonar här med. visst är 3 år en rolig ålder då de trotsar.
    Jag har börjat med att ta fram kläder på kvällen innan, låter min dotter välja några av plaggen och lägger fram dem. sen tycker hon det är kul att ta på på morgonen. Hon får välja skor o jacka själv.
    Nu muttar jag henne, hon får cykla till dagis (dagis ligger 2 minuter hemifrån). Du får komma på sätt som gör att din dotter tycker det är kul
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:47:29 följande:
    Vet inte vad jag ska göra, vill gärna förklara för de som det är men vad kommer de att tro?
    Att du är människa o man gör så fel ibland!
    Hade varit skillnad om du slog hårt, eller på kinden, eller tog tag i hårdare.
    Jag är nästan helt säker på att d einte anmäler, men de kommer att göra det om det händer fler gånger o dottern berättar. det är deras skyldighet. Pusssa o krama din dotter när hon kommer hem
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:49:51 följande:
    Vet inte hur jag ska möta de imorgon när jag lämnar henne igen. Hur jag ska se de i ögonen. Reaktionen
    Det är väl din dotter du ska ha mest dåligt samvete för, o inte vad andra vuxna kommer att tänka o tro
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:53:37 följande:
    Jo jag har dåligt samvete för båda delar, självklart. Men det kanske blir lättare att förklara för 3 åringen än för personalen som kommer att dömma en.
    tror inte de dömer
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:56:05 följande:
    Ska jag bara låtsas som ingenting eller ska jag nämna det för dem. Snälla hjälp mig komma fram till nåt vettigt jag ska göra.
    berätta tycker jag
  • HejhejMonica

14 kap. Anmälan om missförhållanden
    1 § Var och en som får kännedom om något som kan innebära att socialnämnden behöver ingripa till ett barns skydd bör anmäla detta till nämnden.

Myndigheter vars verksamhet berör barn och ungdom samt andra myndigheter inom hälso- och sjukvården, annan rättspsykiatrisk undersökningsverksamhet, socialtjänsten och kriminalvården är skyldiga att genast anmäla till socialnämnden om de i sin verksamhet får kännedom om något som kan innebära att socialnämnden behöver ingripa till ett barns skydd. Detta gäller även dem som är anställda hos sådana myndigheter. Sådan anmälningsskyldighet gäller också dem som är verksamma inom yrkesmässigt bedriven enskild verksamhet som berör barn och unga eller annan yrkesmässigt bedriven enskild verksamhet inom hälso- och sjukvården eller på socialtjänstens område. För familjerådgivning gäller i stället vad som sägs i tredje stycket.

De som är verksamma inom familjerådgivning är skyldiga att genast anmäla till socialnämnden om de i sin verksamhet får kännedom om att ett barn utnyttjas sexuellt eller utsätts för fysisk eller psykisk misshandel i hemmet.

Myndigheter, befattningshavare och yrkesverksamma som anges i andra stycket är skyldiga att lämna socialnämnden alla uppgifter som kan vara av betydelse för utredning av ett barns behov av skydd.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!