Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Jag "slog " min 3 åring!

Förstår så väl att man kan tappa kontrollen. Själv har jag gjort det EN gång med äldsta barnet. Ångest!!! Men om man drar lärdom av händelsen så tycker jag att man ska "glömma" och gå vidare. Jag skulle INTE ha sagt sanningen på dagis utan sagt något om att jag "råkade" smälla til barnet av misstag i en stressad situation. Vilket på sätt och vis är sant.

Hoppas verkligen inte att dagis anmäler efter ett enstaka uttalande av ett barn, om det inte finns ytterligare grund för misstankar. Barn hittar på saker. Min yngsta har kommit hem och berättat att fröknarna på dagis slår hennom. Jag tror verkligen inte att finns någon grund i det utalandet. Skulle inte falla mig in att anmäla efter ett enstaka uttalande om det inte fanns mer att ta på. Däremot har vi så klart talat om för personalen vad barnet sagt.

• Anonym (Förstår)
    HejhejMonica skrev 2009-04-27 10:54:50 följande:
    Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 10:15:29 följande: ljuga är ju dumt. då säger du ju att ditt barn ljög. snällt
    Man behöver inte ljuga, bara "avdramatisera" sanningen. Tycker inte att en förälder ska behöva genomlida utredning och ev anmälan för en enstaka händelse. Särskilt inte när föräldern inser hur fel det var och mår dåligt av det inträffade. Att säga att slaget inte var avsiktligt är ju inte detsamma som att säga att barnet ljuger. Bara en annan version av sanningen.
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Litet rapp på...) skrev 2009-04-27 16:02:45 följande:
    Frågar dom så säg att det var ett litet _rapp på fingrarna_
    Skulle det vara bättre än en lätt dask på armen?

Nä, bättre att lära av erfarenheten och tona ner händelsen lite inför andra. Det viktigaste är ju att det inte upprepas.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!