• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym

Berätta för personalen när du hämtar henne.
    Säg som det är

• Anonym

Tar de verkligen det på allvar när en 3 åring säger nåt sånt?

• Anonym

Nej, jag slog inte hårt. Absolut inte. Hon var trött imorse och allt var fel, jag kände mig stressad och inte nog med det så är jag i 3 månaden med vårt andra barn.
    Min 3 åring är väldigt besämd och får för det mesta sin vilja igenom.
    Imorse hjälpte inget jag sa.............

• Anonym

Vet inte vad jag ska göra, vill gärna förklara för de som det är men vad kommer de att tro?

• Anonym

Vet inte hur jag ska möta de imorgon när jag lämnar henne igen. Hur jag ska se de i ögonen. Reaktionen

• Anonym

Det med kläder är ingen proble, jag låter henne gärna välja vad hon vill ha på sig. Men när hon inte är utvilad och vill sova mer på morgonen då brukar ju såna problem uppstå. Annars gör jag det roligt för henne när vi ska till dagis.

• Anonym

Jo jag har dåligt samvete för båda delar, självklart. Men det kanske blir lättare att förklara för 3 åringen än för personalen som kommer att dömma en.

• Anonym

Pappa hämtar henne idag, jag brukar ju lämna henne

• Anonym

Ska jag bara låtsas som ingenting eller ska jag nämna det för dem. Snälla hjälp mig komma fram till nåt vettigt jag ska göra.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!