Inlägg från: Anonym (hemsk?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hemsk?)

Jag "slog " min 3 åring!

Måste fråga, har inte hunnit läsa hela tråden..Tycker ni här att det är skillnad på att slå "oprovocerat", alltså för att man tappar tålamodet när barnet inte vill klä på sej t.ex.. Eller att "slå i självförsvar"..
    Har själv ett barn i den åldern och får ofta utstå slag och sparkar från barnet när h*n blir arg. Ibland hinner jag undan men sitter jag t.ex. med barnet i knät, vänt mot mej, och får en massa slag mot mej har jag tagit upp armarna och försökt värja mej och mota bort barnets armar. Barnet har då uppfattat det som att jag slagit. Och jag ser det inte som misshandel men i barnets ögon är det slag. Så det känns förstås inte bra alls..'

Ett annat exempel är när barnet ligger ner och jag försöker klä på /borsta tänderna eller annat. Barnet sparkar plötsligt okontrollerat när jag sitter böjd över. Jag puttar undan/håller fast benen och flyttar mej samtidigt undan för dom där sparkarna gör fruktansvärt ont när de tar i bröstet/ansiktet.  När barnets ben en gång mötte min arm blev smällen så hård att det blev ett blåmärke på benet. Det var inte alls meningen att slå utan jag ville värja mej och sparkarna var riktigt hårda.

Är jag en hemsk mamma?

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!