Inlägg från: Anonym (eeuuhm?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (eeuuhm?)

Jag "slog " min 3 åring!

Lilaa skrev 2009-04-27 07:46:30 följande:
    Nej personalen kommer ej att anmäla efter en gång till socialen MEN de kommer nog följa upp och ev dokumentera. Frågar personalen så säg som det är. Jag tycker såklart det var fel att slå till henne men det är inte så farligt tycker jag. Viktiaste är ju att du förstår att det var fel så att du inte gör om det igen . Prata med din dotter på kvällen och säg förlåt till henne och förklara att det var fel av dig och förklaraa varför det blev så.Jag tycker inte du är en hemsk mamma. Vi är bara människor som kan göra fel. Det viktigaste är ju att du förstår att det var fel, kan säga förlåt aldrig göra om det och gå vidare med era liv.Ett tips för att det ska gå smidigare på morgonen är att ni tillsammans lägger fram kläder på kvällen som hon ska ha på morgonen. Vägrar hon igen på morgonen att klä på sig så låt henne gå till dagis med pyjamasen på så kan ju personalen byta på henne sen.
    O treåringen får sin vilja igenom igen... kalas, verkligen!
  • Anonym (eeuuhm?)

Äh, kom igen, barn har en förmåga att förstora saker o ting.. När de är på det humöret, räcker det ju me en olyckshändelse, t ex att man i stressen råkar springa omkull sitt barn som ränner framför fötterna, o ungen skriker att "MAMMA, DET GJORDE FAKTISKT OOOOOOOOOONT".. Skulle hjälpa min kompis fyraåring på toaletten, men hon blev vansinnig för att jag skulle hjälpa henne, hon kunde minsann själv... mycket riktigt så damp hon ju ner i toastolen (rätt rolig syn) och det var ju mitt fel alltihop! Många tårar och det var såååå synd om henne..

En dask på armen dör inget barn av, antagligen kändes det knappt men hon var redan på urdåligt humör och fick nåt annat att fokusera på än att krångla med kläderna... perfekt!

Det är ett gott tecken att du får så dåligt samvete, det betyder att för dig var det att gå över gränsen, och det kommer säkert inte hända igen. Men gräv inte ner dig i det!

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:34:29 följande:

hur vet ni att hon inte kommer göra om det? Kan ju säga av erfarenhet att män som misshandlar mår lika dåligt efteråt som TS och ÄNDÅ gör det om det! Förklara det då ni som tycker att det är okej att slå bara man ångrar sig
    Men herregud, läs ordentligt, det är ingen här som säger det.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:39:34 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:37:47 följande:
    Snälla människa har du inte läst tråden? alla säger ju att hon inte kommer göra om det! hur vet dem det? alla tycker synd om henne för hon är ångerfull ju!
    och det är fel för att.......... ? Ingen människa är perfekt, inte heller du. Och i detta fallet verkar TS trovärdig, därför får hon medlidande. Du skriver det själv, alla tycker synd om henne för att hon är ångerfull, du hör till dem få som verkar tycka något annat.. Tanken slår dig inte då, att det kanske är majoriteten som har rätt och du har fel? Ingen här säger att det är okej att slå barn, det man säger är att alla är mänskliga. Fast du får ju en att undra..
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 13:28:57 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 13:02:15 följande:
    så det är mänskligt att slå sitt barn? då vill jag inte vara mänsklig. du vet ju inte om hon slår igen eller hur hårt hon slog. eller hur?
    Har Mijo dyslexi?!
    Mänskligt att alla kan tappa tålamodet någon gång, under hög press, och göra något de ångrar. En dask på sitt barns arm eller något riktigt allvarligt..

Nej, jag vet inte hur hårt hon slog eller om hon gör det igen, men inte heller du. Om det gått till som TS säger, så tycker jag inte att det är nån big deal NEJ! Sen kan varken du eller jag veta säkert, men man får ju ha en åsikt utifrån man tolkar inlägget eller??
  • Anonym (eeuuhm?)

jag tycker du läser väldigt konstigt bara, eftersom du fick mitt inlägg om att alla är mänskliga, till att det skulle vara mänskligt att slå barn??

• Anonym (eeuuhm?)
    Lilaa skrev 2009-04-27 18:33:23 följande:
    Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:16:30 följande:
    Vad menar du med att treåringen får sin vilja igenom? Jag tycker iallafall att en treåring har rätt att få välja sina kläder inom vissa ramar då och hellre att flickan kommer till dagis med pyjamasen på än ett slag på armen. Ibland får man välja sina strider.
    Jag menar att säger mamman åt sitt barn att sätta på sig kläder, så sätter den på sig kläder, punkt slut!! Förstår inte detta pjoskande. Om man så kommer en timme försent så ska kläderna på! Nej, jag menar inte att man ska slå, men lite jävlaranamma, det saknar många föräldrar nu för tiden. Och nej, barnen tar inte skada. I min barndom fanns det aldrig slag, kanske ett nyp, eller ett hårt tag om armen. Men det fanns regler.. jag kunde säga emot en gång, kanske två. Efter tredje var det bra! Och jag har världens bästa föräldrar, jag har fått trygghet, kärlek och framför allt respekt!
  • Anonym (eeuuhm?)
    Anonym skrev 2009-04-27 21:15:39 följande:
    Håller med, det finns alldeles för perfekta människor här (enligt dom själva). Vi är faktiskt bara människor o barnen ska veta att vi oxå kan förlora tålamodet så dom vet att det finns gränser. Därmed INTE sagt att jag tycker (det tycker jag givetvis inte) det är ok att slå, men ibland handlar vi fel o sådant är livet. Jag tror inte ett barn tar skada av att något sådant händer EN gång.
    Håller med! Bry dig inte om dom. Tror de som halka in senare här, har förirrat sig här inne på FL. De skulle varit på det Perfekta Forumet, för de Perfekta Människorna, som aldrig gör något fel.
  • Anonym (eeuuhm?)

Ok, vill ni att mamman ska förlora sin dotter och bli inspärrad eller?
    Skärp till er nu! Får väl vara glad att inte min bror blev omhändertagen för att min mamma klappa till honom av ren chock när han som tvååring höll på att rusa ut framför en långtradare. (som hon har mått dåligt över i alla år) men tro´t eller ej, hon har alltid varit och är världens bästa mamma!

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:45:57 följande:

Så du kan göra en bedömning utifrån vad ts skriver på ett forum? imponerande!
    Hon gör en bedömning efter vad TS skriver, förutsatt att det gått till så som hon skrivit.

Precis lika imponerande som du gör din (be)dömning
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:

tycker det är "bra" att mamman mår dåligt hon har ju gjort fel!!!!! aldrig rätt att slå ett barn. Om man nu gör det så hoppas jag verkligen sociala blir inkopplad!!! en som slår sitt barn misshandlar sitt barn!det är itne ok att slå någon och verkligen itne ett barn!
    kors, är TS barnmisshandlare (utifrån hennes inlägg, inga OM nu), då har jag blivit utsatt för barnmisshandel (hade ingen aning) och det är nog många fler här inne. Där ser man.. Tänka sig, ändå ser jag tillbaka på min barndom som mycket lycklig. Jag går inte runt o slår folk, jag har inga drogproblem, helt vanlig tjej faktiskt me fast jobb o allt. Måste haft tur med sån barnmisshandlare till mor.... Snälla...
  • Anonym (eeuuhm?)

fam kaos skrev 2009-04-28 21:43:10 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 21:30:44 följande:
    Men det gäller från fall till fall också. Om du läser ts, alltså verkligen läser, tycker du då det verkar som om ts verkligen ångrar sig eller verkar det mer som att hon tycker det är en bagatell men är orolig just för att flickan talade om det på dagis?Rakt av om man läser mellan raderna tycker jag det är uppenbart att ts tycker att hon själv är offret, den snälla mamman med det bråkiga barnet som tillslut efter så mycket slit och kämpande råkar göra ett litet misstag. Med den inställningen till det hela hamnar saken i ett annat ljus och blir lite allvarligare än om ts hade haft mer insikt i vad hon faktiskt gjort och verkligen ångrat det.
    Men om hon nu tycker att det är en bagatell så är det väl inte konstigt att hon tycker det är pinsamt?? Det kanske är så att hon vanligtvis inte brukar tappa tålamodet och i själva verket är en jättebra mamma, då är det väl inte särskilt roligt att få en stämpel som barnmisshandlare på sig? Det vet väl de flesta hur barn kan genera sina föräldrar med sina kommentarer. Om ditt barn t ex hade fantiserat ihop att du slår henne/honom, och sagt det högt o tydligt till sina dagisfröknar, tro sjutton att du skulle oroa dig för vad andra skulle tro/säga? även om du vet att det inte är sant. Det är nog därför vi inte hör av TS mer i den här tråden, hon kanske vet mycket väl att hon är en jättegod mor och det spelar ingen roll hur mkt andra spekulerar med alla OM hit o dit.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 22:01:48 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:12:28 följande:
    Jasså? Menar du det? Intelligent måste jag säga.
    haha, bra svar på tal där. Den måste du jobbat på länge
  • Anonym (eeuuhm?)

fam kaos skrev 2009-04-28 22:01:12 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:57:13 följande:
    Nej, det skulle jag inte om jag visste att mitt samvete var rent.Det jag menar är att ts faktiskt HAR slagit sitt barn, oavsett hur man vrider och vänder och hur allvarligt man tycker att det är så har hon det och det är svårt att känna sympati med nån som oroar sig mer om sin stämpel än om sitt korta tålamod när det går ut över barnet.
    ja, du säger det, om man läser mellan raderna. Men hon skriver ju inte det eller hur? Det är ju hur du väljer att tolka det. Det är enda ni moraltanter har rätt i är att hon har slagit. Ni vet inget mer, det kan vara er bästa väninna som skrivit det här inlägget, en människa som gör misstag precis som ALLA andra. Hon skriver "inte nog med det" efter incidenten med "slaget" SEN drar hon upp händelsen på dagis. Vilket jag, om jag oxå ska läsa mellan raderna då, tolkar som det allvarligaste är att hon faktiskt slog till henne och att hon mår skit över det (som en bra mor ska reagera) och som om det inte vore nog så säger barnet dessa ord till fröken. Tycker det säger ganska tydligt vilken av grejerna hon tar mest allvarligt på.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-28 23:52:58 följande:

Vad anser du vara nog? När är en gång för mycket? Nästa slag och lika mycket ånger...är det misshandel? Ett slag=misshandel! Tyvärr, hur mycket ni än argumenterar mot detta så är det ett faktum! Återigen, hur mycket stryk tar ni emot innan ni skriker!? Jag antar att de allra flesta skulle säga att första slaget är ett slag för mycket! Men tydligen inte när det gäller ett litet barn!!! Barnet kanske inte tar skada av detta slag, mamman ångrar sig alldeles säkert...o ni i tråden här har säkert fått en massa slag, men "ändå blitt goda medborgare".Men att det debatteras om detta som att det är en "fis i rymden"...att "alla gör det ju ngn gång" osv är sjukt! Alla slår inte sina barn!! Jag upprepar det igen...ALLA slår inte sina barn! Kalla mig gärna moralgubbe, men jag anser att det f*n inte är rätt att slå!! Oavsett anledning!!Slutligen, ni som diskuterar med att "det barnet sa så..., ooo så tokigt det blev osv"...Släpp sargen och kom in i matchen! Denna mamman ( TS ) HAR slagit sitt barn! Barnet har INTE "ljugit" till sina dagisfröknar!
    Alla kanske inte slår sina barn, men det gör ingen till en perfekt förälder, inte heller dig! Du kanske gör saker mot dina barn som sätter djupare spår än en dask på armen. Jag hade själv en lycklig barndom trots enstaka daskar o armtag, men om det är några "negativa" eller "dåliga" barndomsminnen jag har så är det INTE "misshandeln" som ni kallar den. Allt är inte svart eller vitt.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:29:22 följande:

Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
    herregud, det här börjar ju bli skrattretande.. Då kan jag säga att det inte kommer finnas många kärnfamiljer kvar om man ska börja omplacera barn för en BAGATELL (ja, jag skrev det, how bad am I) för det är just en bagatell som hänt, som händer de flesta föräldrar!! Därmed inte sagt att fortsatta slag skulle vara ok, men det handlar inte ens tråden om. Leta upp rätt inlägg, att skriva eran dynga på!
  • Anonym (eeuuhm?)

En vacker dag kommer en figur kallad "ödets ironi" hoppa upp o bita en antal människor här inne i ändalyktan rejält.

Det kan vara ni nästa gång som behöver stöd och hjälp på grund av era misstag.
    Då kan ni stå där, perfekta och ofelbara!

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-29 18:57:43 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-29 17:49:05 följande:
    Ärligt känns det rätt skönt att veta att jag har den självkontrollen och disciplinen så jag är inte ens orolig! Jag kommer aldrig någonsin slå mina barn! Vet inte hur din självkontoll är, men man brukar ju säga att genom sig själv känner man andra ;)
    Återigen, så läser du fel.. skriver jag så otydligt?? Jag sa misstag. Du är inte perfekt tro mig.
    Som sagt, en vacker dag. Synd att man inte kan vara närvarande och applådera.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-29 22:43:57 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-29 22:17:41 följande:
    Menar du att alla slår sina barn någon gång?
    Om du läser låååååååångsamt, bokstavera högt för dig själv så står det "misstag". Det står inte att alla en gång i livet slår sina barn. Inte nånstans. Läs en gång till, du fixar det.. Ser du nu att det inte står det?? gud.
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-30 12:57:20 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-30 12:04:51 följande:
    Man har inte mycket att komma med när man använder sig av personangrepp
    Men ärligt, man blir ju mörkrädd :/
    Nu lämnar jag denna tråd, "de perfekta" är inte värda energin. TS har iaf stort stöd och jag tror att hon har lyckats ignorera smutskastarna som säger att barnet borde tas ifrån sin familj (jo, det har sagts i tråden) Händelsen är säkert glömd för längesen, och de firar nog en härlig Valborg ihop i det fina vädret med massa kärlek och skratt.

Merparten har förståelse och förlåtelse, har man inte de egenskaperna kommer man inte komma långt här i livet.

Trevlig Valborg allihop!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!