Anonym skrev 2009-04-27 07:57:25 följande:
Nja, alltså så funkar det väl inte riktigt heller. Är det första gången ett barn säger att "mamma slår mig" så tycker nog socialen man är rätt löjlig om det första man gör är att ringa dom! Barn kan säga att en förälder slår en utan att det egentligen har hänt så man hade väl ställt lite frågor till flickan för att få reda på hur det här ev slaget gick till och om det har hänt tidigare. Sen hade man pratat med föräldern om vad flickan sagt och försökt ta reda på om det kan vara så att mamman behöver lite stöd/avlastning som förälder.
håller inte med dig om att inget kan hända första gången..min dotter vägrade gå upp ur bollhavet på Mcdonalds slutade med att mitt ex tog henne runt handleden för det var det enda som stack upp. Han lyfte upp henne och vi åkte hem...nästa dag ramlar hon på dagis utför deras stentrappa och får hjärnskakning. Dagis ringer inte utan jag får reda på det när jag kommer för att hämta henne.Säger då till personalen att ja det var juh inte bra men förstår att det inte är lätt att ha ögonen på alla barn hela tiden, men varför ringde ni inte? Nja sa de det hände för ca 2 timmar sedan och hon har fått ligga och vila efter det ok svarar jag. Då säger dagis men vi har ringt till socialen och anmält att ditt barn har ett blåmärke på handleden. Va!? säger jag och tittar på hennes hand då ser man något som ser ut som ett smalt F där mitt ex hade hållt henne när han lyfte upp henne..vi blev anmälda och socialen gjorde utredning som dessutom fick ett samtal till från dagis för att dottern inte kom till dagis dagen efter, men jag hade henne hemma efter som hon hade fått hjärnskakning...blev hembesök från socialen som antecknade att hon även hade ett blåmärke på ryggen men det var från stentrappan på dagis..men tror ni dagis utreddes!!?? Nä just det de behövde inte förklara varför 4 fröknar inte kunde ha koll utan att min dotter fick hjärnskakning..nu las ärendet i och för sig ner efter hembesöket men jag kan säga att degis var inte mitt favorit ställe efter det men tyvärr det enda på orten