Inlägg från: missnorpan |Visa alla inlägg
  • missnorpan

Jag "slog " min 3 åring!

Jag tror att alla föräldrar någon gång tappar behärskningen på ett eller annat sätt, även om man inte slår till barnet så kan en höjd röst eller hårda ord kännas lika illa för barnet.
    Att du ångrar dej och mår så dåligt betyder ju att du inser att det du gjorde var fel, eller hur? Tror inte det var så farligt utan var stolt över att du inser dina fel och brister, det är det inte alla som gör!
    Jag minns en morgon när min äldsta dotter var ca 3 år. Jag var jättestressad på morgonen och hon totalvägrade sätta på sej skor och overall, vred sej som en liten mask på golvet och jag klarade helt enkelt inte av att få på henne kläderna. Det var vinter och svinkallt ute och ju mer jag grälade och tjatade, desto större blev hennes motvilja till att klä sej.
    Till slut tröttnade jag totalt och sa att, visst, du slipper! Kom nu så går vi!
    Där traskade min lilla envisa tös i bara strumpor, tunna byxor och tröja, med snö upp till knäna...
    Kan säga att vi kom väl ca 20 meter innan hon storgråtandes sa: Mamma, jag vill ha mina skor och overall!
    Sagt och gjort, tillbaka in och ta på torra byxor och strumpor och på med ytterkläderna.
    Tilläggas bör att hon ALDRIG, inte en endaste gång vägrat klä på sej efter den händelsen.
    Nåja...fram till för ett par år sen i alla fall... Nu har hon hunnit bli åtta år och klär bara på sej det hon tycker är tillräckligt fint :D

• missnorpan
    enny signatur skrev 2009-04-27 17:56:24 följande:
    jag tycker inte det går att jämföra med att slå sitt barn. du hindrade henen itne fårna tt få sin vilja igneom och lät henne ändra sig
    Det var aldrig min mening att jämföra heller. Tanken var att dela med mej av mitt sätt att lösa problemet när jag var på bristningsgränsen och kokade inombords.
    Det gäller att "välja sina fajter"
  • missnorpan

Jag kan inte låta bli att förundras över att vuxna människor som skriver här inte vågar stå för sina åsikter. Varför skriva anonymt?
    Då är det väl bättre att låta bli att kommentera om man inte kan/vågar/vill stå för det man skriver?

• missnorpan

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 23:27:22 följande:

TS är ju anonym. Jag är anonym trots att jag står för vad jag tycker för att en del människor vägrar att låta mig ha dem.
    Jag respekterar ditt svar. Men själv skulle jag aldrig låta andra få bestämma åt mej om jag ska svara anonymt eller inte. Vad andra tycker och tänker om mina åsikter är deras problem, inte mitt. Så länge ingen mår dåligt då självklart, då blir det även mitt problem.
  • missnorpan

Anonym (10) skrev 2009-04-27 23:29:58 följande:

Du är väl inte officiell du heller eller tycker du att du är det för att du använder ditt nick?
    Eftersom jag är helt ny här (registrerade mej i går) har jag inte hunnit ladda upp något kort ännu, men det kommer :)
  • missnorpan

Tycker nivån börjar sjunka barnsligt lågt här nu...
    Varför inte bara respektera att man ser saker på olika sätt i stället för att ägna sej åt pajkastning här inne?
    Tror TS inser att det hon gjorde var fel och vi får hoppas att det inte händer igen!
    Och OM det gör det så får vi i stället hoppas på att hon är så pass förståndig att hon söker hjälp för sitt beteende.
    MEN, det är en förbaskad skillnad på att "daska" till sitt barn EN gång kontra att misshandla barnet.
    Köper att förskolan har skyldighet att anmäla om dom misstänker att ett barn far illa och det tycker jag självklart dom ska göra också! Men att göra en höna av en fjäder när man inte ens känner familjen i fråga, som vissa gör här, det tycker jag är snudd på vuxenmobbning.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!