Inlägg från: Anonym (Mijo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mijo)

Jag "slog " min 3 åring!

Hur reagerade personalen när hon sa så? Såg du inte det? Tittade de på dig?

Inte för att göra dig orolig men jag hade tagit det väldigt allvarligt om mamman kommer in och säger att barnet varit jobbigt på morgonen och sedan att barnet säger att mamma slår mig. Man måste ta det på allvar för det finns ju de 3åringar som blir misshandlade jämt, eller hur? Och någon skrev "tar man allvarligt vad en 3åring säger" och det tycker jag för tänk om barnet lever i misär ska man bara skaka på huvudet och tänka "ja barn ljuger så mycket"??

Var beredd på att du får en anmälan men det kommer inte leda någonstans när de väl gör en utredning. Så ta det lugnt. De kommer inte ta ditt barn för att du miste kontrollen en gång. Prata med personalen innan de ev pratar med soc.

Prata även med din dotter och förklara vad som hände så hon inte blir rädd.

Lycka till

• Anonym (Mijo)

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande:

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:13:56 följande: Om det kommer en anmälan till soc om misstanke om misshandel/ofredande av barn så är de i sin tur skyldiga att polisanmäla!
    Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur?
    Är själv socialtant så jag vet.
  • Anonym (Mijo)

hur menar ni att personalen ska tänka? Bara för att en förälder ringer och förklarar betyder ju inte det att det är sanningen. Gör de sitt jobb kommer de anmäla. För om det är några som kan ljuga är det väl föräldrar som misshandlar. Och om du ringer dem nu låter det kanske mer för dem som om du bortförklarar något.

• Anonym (Mijo)

Jag tror anonym 10 menar att det kanske kan hända igen. Har det hänt en gång kan det ju hända igen. Alla som slår sina barn slår ju en gång först, eller hur? Nu säger jag inte att TS kommer bli en barnmisshandlare utan försöker förklara hur jag tror att anonym 10 tänker

• Anonym (Mijo)

Hur reagerade personalen TS? Hur såg de ut när din lilla flicka sa så?

• Anonym (Mijo)

Vad som än händer, hur personalen än väljer att göra kommer de inte kunna ta ditt barn för alltid. De måste kanske göra en utredning och då ser de att du inte slår henne. Så ta det lugnt.

• Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:47:15 följande:
    De kommer väl knappast att ta barnet överhuvudtaget fastän dom ev gör en utredning.
    Nej precis. Det är ju det jag säger. Det jag menar är att om de sett att hon slog sitt barn varje dag så skulle de kanske ta barnet.
  • Anonym (Mijo)
    mamma20sthlm skrev 2009-04-27 11:46:34 följande:
    Kom igen nu hörrni! Vad förbannad man blir. Anmäla!? För vaddå egentligen? Och alla använder ordet slå! vet ni vad ett slag är förnågot:S Om hon gjorde lätt på armen Är det plötligt misshandel? Förstår inte riktigt
    TS använder faktiskt det ordet själv
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:50:15 följande:
    ja inom " " (se TS!)
    Ja men varför ska vi andra hitta på andra ord när alla vet vad vi pratar om när vi säger så? Det spelar väl ingen roll
  • Anonym (Mijo)

Att fråga om någon annan har barn för att vara med i denna diskussionen är löjligt. Så bara för man har barn borde man förstå att det är rätt att slå dem när man inte orkar? Ge er

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!