Inlägg från: näradig |Visa alla inlägg
  • näradig

Jag "slog " min 3 åring!

berätta precis som det var. jag förstår din ångest (befogad) men det kan tyvärr hända vem som helst.

varför skulle de anmäla till socialen??
    varför skulle de oroa sig för att barnet far illa i hemmet??

• näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:34:29 följande:

hur vet ni att hon inte kommer göra om det? Kan ju säga av erfarenhet att män som misshandlar mår lika dåligt efteråt som TS och ÄNDÅ gör det om det! Förklara det då ni som tycker att det är okej att slå bara man ångrar sig
    det är självklart långtifrån ok. men det är inget barnet behöver skyddas ifrån eller som mamman behöver hjälp med eller straffas för. det kan hända vem som helst. (utgår bara ifrån den info vi fått).

vad tycker du att en anmälan ska leda till i detta fall??
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 13:28:57 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 13:02:15 följande: så det är mänskligt att slå sitt barn? då vill jag inte vara mänsklig. du vet ju inte om hon slår igen eller hur hårt hon slog. eller hur?
    nej, och vi vet inte om du kommer slå ditt barn.

ORSAKEN och känslorna är det som är av betydelse .

ts har ångest och gjorde det av reflefx i en pressad situation. det har hänt en gång.
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 15:47:31 följande:

jag har aldrig sagt att hon ska straffas! Visa gärna det inlägget. Jag sa bara att de kommer göra en anmälan. Jag tycker inte att anmälan ska leda någonstans.
    nej, och jag har inte påstått att du har skrivit det??

hur vet du att de kommer göra en anmälan? varför skulle de?
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:30:37 följande:

Ingen har sagt att de kommer ta ifrån Ts sitt barn. Bara att det kommer bli en anmälan om personalen gör rätt för de var inte med när de hände.
    kan du förklara närmare hur du tänker.
    jag förstår inte.

jag känner mig starkt övertygad om de kommer säga något uppmuntrande till mamman och så är det inte mer med det.
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:41:41 följande:

I lagboken står det att de ska göra det och jag hoppas alla följer det. De vet ju inte om mamman misshandlade eller om det var en dask. De ska anmäla vid all misstanke. Är det bara jag som kan lagen här inne???
    nej, det kan vi nog alla. men varför skulle de misstänka att barnet far illa?
  • näradig
    Anonym skrev 2009-04-28 11:58:39 följande:
    Det var jag som skrev att jag "daskar" min son på fingrarna, jag vet inte hur du tror jag menar när jag skriver daska, men du verkar överdriva en hel del.. Att snäppa till nån på fingrarna känns knappast och det gör absolut inte ont, det bara visar att man inte få göra så., vet massa som gör så och det har fungerat.
    fast det är faktiskt inte ok. smärta och märken har ingen betydelse.

hur får det barnet att känna sig tror du??
    VARFÖR har metoden effekt?

är allt ok bara det fungerar?
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:08:34 följande:

För att barnet berättade det för personalen! Har du inte hängt med? Det står liksom i ts.
    ja, men varför skulle de misstänka att barnet far illa hemma pga att detta skedde en gång på det sätt det gjorde.

jag misstänker inte det och jag känner inte ens ts.

om de sedan har en relation till familjen och det är en fungerande familj så förstår jag inte varför de skulle misstänka det.

hur tänker du?
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:10:29 följande:

Personalen vet inte vad som hände och vad mamman gjort, då måste det ju ta barnet på allvar. Eller hur? Man kan inte tänka att alla barn ljuger!
    nej, och barnet ljuger ju inte och ts kommer ju att berätta som det var.

jag tänker som "personal" (har arbetat på förskola).

De har en relation till familjen och kommer säkert prata med mamman och höra hur det är men varför skulle de misstänka att barnet far illa för att det som hände , hände?
  • näradig
    Mieria skrev 2009-04-28 12:12:52 följande:
    Nej det är verkligen inte ok. Det är väldigt olyckligt att det som hände hände men faktum är att det HAR hänt och man kan inte ändra på det. Därför måste man fråga sig själv hur det blir bäst för barnet att gå vidare. Det funkar nämligen inte så att barnet börjar hata sin mamma efter en dask på armen. Vilket är bäst?? Att mamman som i detta fallet inser sitt misstag, säger förlåt och spenderar resten av sitt liv med att få sin lilla tjej att förstå hur värdefull hon är eller att soc kopplas in och flickans värld vänds upp och ner och förgiftas med rädslan och obehaget som det innebär för ett barn? Ni är inte särskilt psykologiska om ni tror på det senare.
    nu får du läsa om min inlägg.

det du citerar var (kolla mitt citat) till en mamma som har som metod att slå sitt barn på fingrarna eftersom det fungerar i uppfostringssyfte.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!