Jag "slog " min 3 åring!
Jag tycker absolut inte att du är någon barnmisshandlare. Alla kan någon gång gå över gränsen i frustration. Kanske inte med att slå men med att ta ett hårt tag i en arm eller säga något man inte borde. Det är inte bra men nog ganska vanligt. INGEN är perfekt.
Jag vet själv att det är svårt att hålla igen när man blir stressad och pressad. Jag har varit nära att ta riktigt hårt i min son men lyckats stoppa mig i tid. Däremot kan det säkert råka hända någon gång. Jag hoppas inte, men man vet aldrig om/när det brister.
Jag tror inte alls att din dotter tar någon skada av detta om du förklarar situationen för henne noga och berättar hur ledsen du är för att det hände och att det inte var ok av dig att göra så.
Att det är barnmisshandel är bara skitsnack, dock typiskt för fl att få det till det. Det var ju inte som att det var en medveten handling eller ett hårt riktat slag med syftet att göra illa henne. Ibland ser man svart när man blir arg. Du är bara människa. Det var ett snesteg som du får se till inte upprepas.
Lycka till!