Jag "slog " min 3 åring!
Jag läste nyss en bok om en person, en man, som blev allvarligt misshandlad som barn. Han blev misshandlad med slag och sparkar, förnedrad, han blev sexuellt utnjyttjad och sexuellt förnedrad av sin far. Trots att han tvingades se på då hans far knullade med grisar, trots att pappan tvingade honom dricka hans systers piss, kissade honom själv i munnen och trots att fadern hade analsex med honom bland mycket mycket mer grymheter så var den värsta tanken pojken kunde tänka sig att flytta ifrån sin familj. Det var värre för honom än att vara hemma i det liv han levde. Han kunde inte med tanken på att vara ifrån sina systrar och sin mamma och det liv han kände till och trots allt så älskade han fortfarande sin pappa.
Det jag beskriver är ett fall av mycket grov barnmisshandel och även där sett genom barnet ögon så skulle barnet inte alls vilja flytta till en annan familj.
Att sedan komma och säga att TS barn borde tas ifrån henne för att mamman gett en dask på armen låter riktigt löjligt enligt mig. Jag skulle knappt ens kalla det för misshandel. Visst, man skall inte daska till barn men vad jag menar är att det finns personer som till och med menar att det är misshandel då folk tar tag i deras barn armar och håller det på plats, även om det är frågan om att barnet tänkt gå över en bilväg. Tycker det är löjligt och att energin borde läggas på de fall där det verkligen behövs.
Jag kan inte säga att det är okej att daska barn men slinker det ut en gång och man ångrar det som TS gör så kommer barnet sannolikt inte lida permanenta livslånga skador utav det. Börjar det hända fler gånger tycker jag att TS först och främst söker hjälp för att handskas med föräldrarollen. Fungerar inte det och barnet börjar få daskar titt som tätt är det dags att byta boende.